به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از تسنیم، «ایناک محمد» خواننده مطرح رپ آمریکایی که در راهپیمایی اربعین امسال در کربلا حضور یافته بود در گفت‌و‌گو با تسنیم گفته است که حمایت از امام حسین علیه‌السلام یعنی دفاع از عدالت، حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم و تبعیض.

وی با بیان این‌که «رپ» اگر به طور صحیح معنا شود، نشانه اعتراض است، افزود: حرکت امام حسین (ع) در مقابله با یزید، الگوی صحیح برای کسانی است که می‌خواهند با ظلم مبارزه کنند؛ ما در آمریکا یک گروه رپ داریم و قصدمان از تشکیل این گروه سم‌زدایی از موسیقی و هنر است؛ ما می‌خواهیم با رپ به دنیا و جوانان بگویم که باید از دنیا سم‌زدایی کرد و باید پلشتی‌های دنیا را از بین برد تا ظلم از بین برود.

این خواننده رپ، با یادآوری این‌که امام حسین (ع) از شرف و عزت مردم در مقابل ظلم و ستم دفاع کرد و در این راه در حالی کشته شد که هیچ‌کس برایش نماند، ادامه داد: امروز، من حسین (ع) را نشانه خوبی‌ها می‌دانم و از ایشان حمایت می‌کنم چون امام حسین (ع) مصداق مبارزه با ظلم است.

ایناک در پاسخ به این سؤال که چه عاملی موجب تجمیع میلیون‌ها نفر در کربلا شده است، گفت: نارضایتی ملت‌ها از وضعیت حاکم بر جهان مهم‌ترین دلیل حضور بیش از 25 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین است. امروز برای مقابله با ظلم، استبداد و بی‌عدالتی‌ها که در دنیا وجود دارد باید دنبال تغییر 100درصدی باشیم و من در راهپیمایی اربعین نشانه‌های این تغییر را دیدم.

وی متذکر شد: وقتی مردم ناراضی هستند و منتظر تعییر 100 درصدی هستند باید گفت که تغییر ممکن خواهد شد. شما نمی‌توانید تغییر داشته باشید تا وقتی یزید و یزیدیان در دنیا باشند، برای این تغییر لازم است در خط امام حسین (ع) باشید تا یزید را کنار بزنید و تا زمانی که یزیدیان کنار نروند، ظلم باقی خواهد ماند.

ایناک، با ابراز این‌که حضور در راهپیمایی اربعین فریاد بزرگ برای تغییر در جهان است، تصریح کرد: حضور در راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای فریاد زدن تغییر در جهان است و امروز ما به راهپیمایی اربعین آمدیم تا میان کسانی باشیم که نسبت به وضع حاکم در جهان معترض بوده و خواهان تغییر هستند.

این خواننده رپ در پایان گفت: برای مبارزه با یزیدیان زمان که امروز در دنیا حاکم هستند راهی جز حمایت از خط امام حسین (ع) نیست و برای مبارزه و کنار زدن یزیدیان، تنها راه، سربازی برای امام حسین (ع) است.