به گزارش کرب‌و‌بلا، میرمسعود حسینیان در گفت‌و‌گو با ایسنا، با ارائه توضیحاتی از وضعیت زائران ایرانی شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: امسال برای شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بیش از 2 میلیون ویزای انفرادی صادر شد. قطعا صدور این میزان ویزا، کار بسیار سنگینی بود و دوستان ایرانی و عراقی در این زمینه زحمت زیادی کشیدند.
این دیپلمات کشورمان با بیان این‌که در اربعین سال جاری، امور نسبت به سال‌های قبل با نظم و ترتیب بیشتری بود، افزود: بر اساس آمار تا کنون بیش از یک میلیون زائر ایرانی به کشور بازگشته‌اند و ما از زائران می‌خواهیم که در مسیر بازگشت با توجه به تراکم جمعیتی که وجود دارد صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و رعایت حال کهنسالان، کودکان، زنان و بیماران را بکنند.
حسینیان با اعلام این‌که در اربعین امسال تاکنون 23 فوتی در کربلا داشته‌ایم که بر اثر حوادث رانندگی، بیماری و... فوت کرده‌اند، گفت: همچنین تا این لحظه، هزار برگه عبور برای زائرانی که مدارکشان را گم کرده‌اند، صادر کرده‌ایم.
 وی در ادامه مصاحبه خود با رادیو اربعین خاطر نشان کرد: امسان نیز همچون سال گذشته با مشکل گمشدگان مواجه بودیم و در این مدت تمام تلاشمان را کردیم که این مشکل برطرف شود و امیدواریم تا فردا و پس فردا مشکلاتی را که در این زمینه وجود دارد برطرف کنیم و افراد گمشده به آغوش خانواده‌هایشان باز گردند.