به گزارش کرب‌و‌بلا،  محمود علوی در گفت‌و‌گو با رادیو اربعین گفت: برقراری امنیت در کشور عراق که درگیر جنگ‌ با داعش است و تا چندی پیش داعش بخش زیادی از عراق را در تصرف خود داشت، ویژگی‌هایی خصوصیات خاص خود را می‌طلبد و خوشبختانه همکاری خوبی بین  دستگاه‌های اطلاعاتی عراق و ایران ایجاد شده است.

وزیر اطلاعات که خود در مراسم راهپیمایی حسینی در عراق شرکت کرده است، گفت: دستگاه‌های امنیتی عراق تا به امروز موفق شده‌اند که این مراسم بزرگ و با عظمت را با امنیت پشت سر بگذارند و تا این لحظه هیچ اتفاق امنیتی نیفتاده است. این موضوعی بسیار ارزشمند است و باید از مسئولان و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق در این خصوص قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سعادت را داشتم از نجف تا کربلا همراه با زائران این مسیر را پیاده طی کنم. آرامش خوبی بر زوار حاکم بود و می‌دیدیم که چگونه مردم عاشق اباعبدالله ‌الحسین (ع) به زوار خدمات ارائه می‌دادند و انسان با دیدن این صحنه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امام حسین (ع) با خدای خودش معامله کرد و دنیای خود را به خدا داد و خداوند در معامله با امام حسین (ع)، دنیا را به ایشان داد و ما می‌بینیم که تمام دنیا در برابر عظمت این امام بزرگوار سر تعظیم فرود می‌آورند. صحنه‌های تاثیرگذاری که در این راهپیمایی می‌بینیم همه آموزنده است و بیانگر عشق مردم به این امام بزرگوار است.

علوی در پایان گفت‌وگوی خود با رادیو اربعین بار دیگر تاکید کرد: خوشبختانه امنیت کاملی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی برقرار بود و هماهنگی و انسجام خوبی بین نیروهای امنیتی وجود داشت تا این مراسم به نحو مطلوب برگزار شود.

گفتنی است حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق نیز عصر جمعه در بیانیه‌ای از نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور که شب و روز برای تأمین امنیت میلیون‌ها زائر اربعینی تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد.

وی موفقیت این کشور در تأمین امنیت مراسم اربعین سالار شهیدان (ع) را برگی دیگر از موفقیت نیروهای این کشور در کنار جنگ با تروریسم دانست و گفت: «موفقیت طرح ویژه حمایت از زائران حسینی، موفقیتی دیگر در کنار پیروزی‌های نیروهای ما علیه تروریست‌ها داعش و آزادسازی شهرها و اراضی عراق است».

نخست وزیر عراق همچنین از تمامی نهادهای دولتی این کشور خواسته است امکانات و شرایط لازم را برای تأمین امنیت بازگشت زائران اربعین فراهم کنند.