به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی؛ حدود 80 تا 100 ناشنوای عراقی در موکبی با نام «خدام الحسین(ع)» در کربلای معلی گرد هم آمده‌اند که نشان می‌دهد معلولیت و ناتوانی مانعی برای عشق و دلدادگی به اباعبدالله الحسین(ع) نیست.

 

حاج رزاق عواد زیادی، یکی از اعضای این موکب که کار ترجمه زبان ناشنوایان را برعهده دارد، در این باره گفت: موکب ناشنوایان خدام الحسین(ع) هر روز از ساعت 6 صبح با تهیه صبحانه، نوشیدنی‌های گرم و وعده‌های غذایی به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: با توجه به سابقه 10 ساله فعالیت این افراد، هر یک با اطلاع کافی از وظایف خود، بدون بروز هیچ‌گونه مشکلی، مسئولیت‌های محوله را انجام می‌دهند.

حاج رزاق عواد زیادی تصریح کرد: بیشتر کسانی که به این موکب می‌آیند پس از رویارویی با این افرادِ محروم از نعمت خدادادی شنیدن و سخن‌گفتن، مهربانی و عطوفت دو چندانی از خود نشان می‌دهند.

این خادم امام حسین(ع) در پایان اظهار کرد: مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در این موکب به زوار امام حسین(ع) ارائه می‌شود، تماما از محل نذورات اعضای ناشنوای این موکب با وجود تنگی معاش تهیه می‌شود/.