به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، دومین جلسه کارگروه تخصصی راه و شهرسازی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور با محوریت بررسی وضعیت و مشکلات سفرهای زمینی و هوایی زائران اربعین برگزار شد.

در این جلسه محمد جواد حشمتی، معاون دادستان کل کشور، بر ضرورت نظارت دقیق بر روند پروازها و حل و فصل مشکلات مربوط به تاخیر در پروازهای اربعین تاکید کرد. همچنین نظارت دقیق بر نحوه صدور و فروش بلیط پروازهای ویژه اربعین و مقابله با گران‌فروشی بلیط از دیگر محورهای مورد بحث جلسه بود.

در این جلسه بر ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر از نحوه فعالیت دفاتر و آژانس‌های فروش بلیط پروازهای ویژه اربعین و افزایش آگاهی زائران از شرایط پروازها و تلاش برای کاهش هر چه بیشتر تاخیر در پروازها تاکید شد و معاون دادستان کشور خواهان ساماندهی هر چه بیشتر و مطلوب‌تر در خصوص نحوه مواجهه با مردم و زائرانی شد که سفرشان به دلایل مختلف به تاخیر می‌افتد.

حشمتی همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی مستمر و دقیق از تعداد، نام و نشانی آژانس‌ها و دفاتر فروشنده بلیط پروازهای اربعین به منظور جلوگیری از ایجاد بازار کاذب خرید و فروش تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد نظارت و بازرسی بیشتری در خصوص دلایل تاخیر در پروازها همچنین جهت بررسی نحوه فروش بلیط و شناسایی تخلف‌های مربوط به گران‌فروشی آن صورت گیرد تا در صورت فروش بلیط‌های گران‌تر از نرخ اعلام شده، مبالغ اضافه به مسافران بازگردانده شود.

در این جلسه همچنین نحوه خدمات‌دهی به زائران حسینی در سفرهای زمینی بررسی شد و با اعلام این‌که مشکل خاصی در خصوص انتقال زمینی مسافران اربعین وجود ندارد بر ضرورت نظارت دقیق و مستمر بر آن تاکید شد.