به کزارش کرب‌و‌بلا روز گذشته مسافران نجف و کربلا بیش از 8 ساعت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی معطل شدند و در نهایت پرواز انجام نشد. گزارش تصویری زیر روایتی از معطلی 8 ساعته زائران در این فرودگاه را نشان می‌دهد. 

علی کاشانی مدیر روابط عمومی فرودگاه امام‌خمینی در گفت‌و‌گو با مشرق وجود فضای غبارآلود و هوای نامناسب کشور عراق را دلیل اصلی این تاخیر اعلام کرد و این در حالی بود که پرواز به نجف و کربلا از سایر کشورها در روز گذشته انجام شد.

در این خصوص رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بروز پدیده گرد و خاک شدید در شهرهای نجف و بغداد، در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: به دلیل این‌که دید افقی در فرودگاه‌های نجف و بغداد پایین‌تر از حداقل‌هاست، پروازهای امروز به این فرودگاه‌ها یا با تاخیر انجام می‌شود یا کنسل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه شرایط نامناسب فرودگاه‌های نجف و بغداد از مسافران درخواست می‌کنیم قبل از عزیمت به سمت فرودگاه با تماس با شرکت‌های هواپیمایی از آخرین وضعیت مطلع شوند.

وی با اعلام شماره 096330 برای اطلاع از وضعیت پروازها، افزود: با توجه به گرد و خاک شدید شهرهای بغداد و نجف تا اطلاع ثانوی پروازی به مقصد این دو شهر انجام نمی‌شود.