به گزارش کرب‌و‌بلا، خاطرات، در حوزه تجربه و انتقال احساس به دیگر افراد نقشی مهمی ایفا می‌کنند و می‌توانند اطلاعات و دست‌یافته‌های بسیار خوبی را در اختیار دیگران قرار دهند. ایده یکی از گروه‌های حاضر در دومین رویداد استارت‌آپ ویکند اربعین، مبتنی بر همین موضوع بنا شده است.

اغلب کسانی که در زیارت پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، خاطرات و تجربه‌های جذاب زیادی کسب می‌کنند که ممکن است برای دیگران جذاب باشد، اما با مشکلاتی برای اشتراک‌گذاری و ثبت این خاطره‌ها، در یک بستر متناسب با این موضوع مواجه هستند.

ثبت و انتشار خاطرات به صورت گسترده و جدی، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سامانه «یا لیتنا» است و این سامانه، زمینه‌ای برای به اشتراک‌گذاری خاطرات زائرین در سطحی گسترده فراهم آورده است.

این سامانه جامع ضمن آن‌که فرصتی ایجاد می‌کند تا تجربه‌ها و خاطره‌های عینی زائران به دست دیگران برسد، موجب می‌شود تا با شکل‌گیری منبعی متحد و یکپارچه، دسترسی جامعه‌شناسان، محققان و پژوهشگران به تجربیات و دستاوردهای زائران پیاده‌روی اربعین حسینی تسهیل شود.

دومین رویداد استارت‌آپ ویکند اربعین با عنوان فرصت‌هایی با پای پیاده، با حمایت شتاب‌دهنده قرآنی و فرهنگی شفق و با حضور تیم‌های ایده‌پرداز، شرکت‌ها و صاحبان سرمایه از سوم تا ششم آبان ماه سال جاری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.