به گزارش کرب‌و‌بلا، دومین رویداد استارت‌آپ ویکند «اربعین؛ فرصت‌هایی با پای پیاده»، میزبان تیم‌های مختلف ایده‌پرداز و همچنین تعدادی از ایده‌های فعال در حوزه نوآوری بود.

علاوه بر 10 تیم استارت‌آپی که در این رویداد حضور داشتند، 8 مؤسسه و شرکت که در فضای نوآوری با محوریت فرهنگی و با موضوع امام حسین علیه‌السلام فعالیت می‌کنند نیز به این رویداد آمده بودند تا ضمن تعامل و آشنایی با ایده‌پردازان جوان برای ارتقای فعالیت خود، کارهایشان را به صاحبان سرمایه ارائه دهند.

این رویداد در بخش معرفی کسب و کارهای فعال در حوزه فرهنگی، میزبان دانشنامه جامع امام حسین (ع) بود که با عنوان «ویکی‌حسین» توسط مؤسسه فرهنگی تبلیغی زیتون شکل گرفته است.

سوده منصوری پژوهشگر حوزه امام حسین (ع) و عضو این مجموعه فرهنگی ضمن معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دانش‌نامه جامع گفت: سایت ویکی‌حسین (ع) با گردآوری دایره‌المعارفی جامع از تمامی منابع و آثار مرتبط از مقاتل، اشعار، روایات و غیره تلاش می‌کند تا به دغدغه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی تمامی کسانی که در حوزه امام حسین (ع) پرسشی دارند، پاسخی روشن و هدایت‌کننده ارائه دهد.

محمدجواد اشرف کاشانی مدیر اجرایی ویکی‌حسین، در ادامه این ارائه گفت: این دانش‌نامه تخصصی بیش از یک سال است که در حوزه شناخت و معرفی جامع و مستند امام حسین (ع) فعالیت می‌کند و بیش از 2500 مقتل فارسی و بیش از 500 مقتل انگلیسی در این دانش‌نامه برای استفاده مخاطبان گردآوری شده است.

وی افزود: مؤسسه زیتون اسپانسر اصلی این رویداد بوده است و در کنار آن، حامیان علاقه‌مند به این عرصه و همچنین حامیان غیر دولتی از ویکی‌حسین حمایت کرده‌اند.

وی افزود: موضوع اربعین و امام حسین (ع) در ابعاد جهانی مورد استقبال قرار گرفته است اما دسترسی به محتوای مستند و صحیحی مبتنی بر چارچوب‌های اصولی، به طوری که برای مخاطب سهل‌الوصول باشد و به خصوص در دیگر زبان‌ها قابل دسترس باشد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بر همین اساس، دانش‌نامه جامع امام حسین (ع) با بهره‌گیری از منابع گسترده و به کمک دانشمندان و پژوهشگران شناخته شده در حوزه امام حسین (ع)، تلاش می‌کند تا ظرفیتی برای شناخت واقعی و صحیح از امام حسین (ع) را به جامعه خارج از ایران ارائه کند.

در ادامه این رویداد، داوران و صاحبان سرمایه پرسش‌های خود را پیرامون قابلیت‌ها، چگونگی دسترسی و مزایای ویکی‌حسین مطرح کردند و زمینه تعامل با دست‌اندرکاران این زیرساخت دانشی و فرهنگی برای شناخت هر چه بهتر امام حسین (ع) فراهم شد.