به گزارش کرب‌و‌بلا، حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به نقش گسترده فرهنگی رویداد اربعین حسینی گفت: این رویداد به وسعت جهان گستردگی دارد و در تمامی فرهنگ‌ها یک ارزش شناخته شده و والا است. این رویداد فرصت مناسبی است تا به حرکت عاشورایی و پیام اصلی امام حسین علیه‌السلام که احیای دین و باور به ارزش‌ها بود توجه شود؛ یعنی برگزاری چنین رویدادی نقطه عطفی در به ثمر رسیدن طرح و ایده‌های فرهنگ عاشورا است.

وی ادامه داد: پیامد عاشورا همین است که اسلام زنده بماند و حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، بارها و بارها تأکید داشته‌اند که در ارتباط با این ایام، آرمان و هدف امام حسین (ع) مد نظر قرار بگیرد.

حیدری با بیان این‌که روح حاکم بر ستاد مرکزی اربعین بر مبنای همین تأکیدات است، اظهار کرد: با توجه به تمامی کارکردهای اربعین، این رویداد به وسعت جهان، معانی و مفاهیمی والا و ارزشمند در دل خود دارد که هر یک می‌توانند زمینه‌ساز تحقق یک ارزش معنوی باشند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، رویداد کارآفرینی در این حوزه را زمینه‌ساز شناخت فرهنگ والای امام حسین (ع) و عاشورا دانست و گفت: امروز این رویداد نوآورانه که تعدادی از جوانان بر مبنای تجربیاتی که داشته‌اند، توانسته‌اند بخشی کوچک از ملزومات و نیازهای سفر اربعین را ترسیم و تدوین کنند، شایسته تشکر و قدردانی است.

حیدری در ادامه گفت: با توجه به تجربه‌ای که در این مسیر به خصوص کارکردی، عملیاتی و برنامه‌ریزی داریم، معتقدم باید این حرکت را منظم و هدفمندتر پیش ببریم تا فلسفه و هدف از این کار هر چه بهتر تبیین شود.

به گفته وی برنامه‌ریزی برای سنین بسیار پایین تا دیگر گروه‌های سنی به کمک همین قالب‌های خلاقانه امکان‌پذیر است و امروز در این رویداد کارآفرینی اربعین به خوبی این امر مشاهده شد. امیدوارم که در سال‌های آینده همین محورها و ایده‌ها به شکل وسیع‌تر و گسترده‌تر ادامه پیدا کنند به طوری که برای زائرین قابل استفاده باشند.

حیدری نقش جوانان را در رویداد اربعین کلیدی ارزیابی کرد و افزود: اگر چه پیام اربعین برای تمامی سنین است اما دین مبین اسلام بر نقش جوانان به خصوص در عرصه‌های فرهنگی تأکیدی ویژه داشته است. سنین جوانی دارای قابلیت‌هایی است که می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد و معتقدم با تمایز نوع نگاه جوانان، رویدا اربعین می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

به گفته سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، هدف پیاده‌روی اربعین حسینی، تبیین هر چه بیشتر هدف قیام امام حسین (ع) به خصوص با تأکید بر نقش جوان‌هاست و تأثیری که این رویداد بر جوان می‌گذارد می‌تواند ادامه مسیر زندگی فرد را تضمین کند و به نسل‌های آینده تسری یابد.

دومین رویداد استارت‌آپ ویکند «اربعین؛ فرصت‌هایی با پای پیاده» با حمایت شتاب‌دهنده قرآنی و فرهنگی شفق و با حضور تیم‌های ایده‌پرداز، شرکت‌ها و صاحبان سرمایه از سوم تا ششم آبان ماه سال جاری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حال برگزاری است.