به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در گردهمایی دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: چند سال است که مراسم اربعین در دنیا انعکاس داشته و همه افکار، عقاید و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرا می‌خواند. در ظاهر این مراسم این گونه است که عده‌ای از نقطه‌ای راه می‌افتند و در نقطه دیگری مراسمی برگزار می‌کنند. ما وقتی موفق هستیم که محتوا و معنی مراسم اربعین را به مردم دنیا بشناسانیم.

وزیر کشور با اشاره به این‌که ما معتقدیم زمین از حجت خدا خالی نیست، تصریح کرد: ما پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه علیهم‌السلام را انسان‌های کامل و حجت خدا می‌دانیم که الگوی ما برای طی مسیر به سمت خدا هستند. تفکر و اعمال آن‌ها برای ما درس است، بنابراین رفتار و اعمال ما هم باید در اربعین الگوی مناسبی باشد تا بتوانیم امام حسین (ع) را به جهانیان بشناسانیم. امام حسین (ع) متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما باید با ظاهر رفتارمان مراسم اربعین را به یک مانور قدرت، وحدت و انسجام تبدیل کنیم و در نهایت معنای واقعی اربعین یعنی سعادت‌طلبی انسان را به نمایش بگذاریم. باید نظم، انضباط،‌ اخلاق و انسانیت برای ما اصل باشد. سایر مسائل از جمله امنیت، بهداشت یا حمل و نقل از ابزار مادی و لازم اربعین است، اما اخلاق، انسانیت و نظم و انضباط اصل است.

وی در پایان خطاب به دست‌اندرکاران این مراسم اظهار داشت: من شاهد هستم که شما با انگیزه، ایمان، علاقه و جدیت برگزاری مراسم اربعین را پیگیری کرده‌اید و چون نیت‌ها خیر است خدا کمک می‌کند که توفیق حاصل شود.