به گزارش سرویس بین‌الملل کرب‌و‌بلا به نقل از پرس تی وی، کمپین بین‌المللی «?Who is Hussain» در لبنان همزمان با فرا رسیدن ماه محرم اقدام به راه‌اندازی یک کمپین ده روزه کرد.

این کمپین که به کمپین عدالت جهانی و اجتماعی «?Who is Hussain» مشهور است جنبشی را در لبنان با عنوان «10 روز نیکوکاری» راه اندازی کرد و هر روز تا دهم محرم در سراسر این کشور فعالیت‌های خیرخواهانه و نیکوکارانه انجام داد تا امام حسین علیه‌السلام و ارزش‌هایی که او برای آن‌ها ایستادگی کرد را معرفی کند.

این کمپین در اقدام اخیر خود در لبنان مشغول به انجام امورخیریه‌ای در طول ماه محرم و به نام امام حسین (ع) شد و سعی کرد تا آگاهی مردم از امام حسین (ع) و پیغام او با مضمون اتحاد و عدالت اجتماعی را افزایش دهد و در همین راستا در یکی از فعالیت‌های خود، اعضای این موسسه به خیابان‌ها رفتند و به مردم آب و غذا دادند.

رهبر این تیم در لبنان به گزارشکر پرس تی وی توضیح داده است که هدف این گروه نشان دادن بخشش و محبت است، همچنین هدف موسسه «?Who is Hussain» را به وجود آوردن جامعه‌ای که در آن افراد بر اساس طبقه، مذهب یا جنسیتشان از هم متمایز نمی‌شوند، عنوان کرده است.

وی همچنین گفته است: ما می‌خواهیم تا فعالیت‌های مذهبی‌مان را به فعالیت‌های بشردوستانه تبدیل کنیم و به نیازمندان کمک کنیم همان‌طور که امام حسین (ع) در زمان خود این کار را انجام می‌دادند.

اعضای این کمپین معتقدند؛ امام حسین (ع) یک رهبر انقلابی بود که نبرد کربلا را علیه دولت فاسد زمانه و به منظور اجرای عدالت اجتماعی رهبری کرد. او و خانواده‌اش در روز دهم محرم 1400 سال پیش در این نبرد شهید شدند.

آن‌ها تاکید دارند هدف‌شان رساندن پیغام امام حسین (ع) است، همچنین نشان دادن این‌که حسین (ع) متعلق به همه است و برای ترویج اندیشه‌اش بین مسلمان و غیر مسلمان تفاوتی وجود ندارد.

آن‌ها همچنین با اشاره به این فرموده امام حسین (ع) که «بخشنده‌ترین شما آن کسی است که که می‌بخشد بدون این‌که انتظاری از بازگشت آن را داشته باشد»، هدف اصلی را هدیه دادن و بخشش عنوان کرده‌اند.

گفتنی است کمپین «?Who is Hussain» در سال 2012 و در لندن شروع به کار کرد و از آن موقع تا کنون تبدیل به یک جنبش جهانی شده که در 60 شهر در سراسر دنیا نماینده دارد.

همچنین کانون فرهنگی زیتون در ایران تنها موسسه‌ای است که با این کمپین جهانی همکاری می‌کند و در همین راستا یک کمپین 40 روزه نیز آغاز شده است که با شعار هر روز یک کار نیک به انجام فعالیت‌های مختلف در راستای معرفی جهانی امام حسین (ع) می‌پردازد.

جزئیات مربوط به این کمپین 40 روزه را در این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/4077) می‌توانید مشاهده کنید.