به گزارش کرب‌و‌بلا، استاد محمدمهدی بحرینی که درجه استادی از استاد عجمی، مبدع خط معلی دارد، در حاشیه گردهمایی «مجمع دوستداران امام حسین علیه‌السلام» ورک‌شاپ خوشنویسی برگزار می‌کند.

بحرینی در خصوص جزئیات این برنامه 4 روزه که از امروز 31 شهریور در مؤسسه زیتون برگزار می‌شود به خبرنگار کرب‌و‌بلا گفت: در روز اول خوشنویسی خط معلی بر روی بوم اجرا می‌شود و در روزهای بعدی تک‌نویسی و یا قطعه‌نویسی خواهیم داشت که اسامی و القاب سیدالشهدا (ع) و نسوان معروف و تاثیرگذار همراه حضرت در کربلا به رشته تحریر خواهد آمد و در روزهای بعد نیز هم‌نویسی به همراه هنرجویان خط معلی خواهیم داشت.

بحرینی همچنین گفت: هنر خوشنویسی جلوه تصویری کلام است و از آن‌جایی که اعجاز پیامبر اسلام (ص) کلام بود، به همین دلیل نسبت به هنرهای مختلف، خوشنویسی وجه قدسی دارد.

او در خصوص چرایی انتخاب این موضوع برای هم‌نویسی گفت: زنان در ادامه راه حسینی نقش زیادی داشتند و سعی داریم با نگارش اسامی زنان معروف و تاثیرگذار، شهروندان و حضار را به یاد ایثارگری آن‌ها بیندازیم، به عنوان مثال مردم با شنیدن اسامی لیلا، رقیه، زینب و... سلام الله علیها، لاجرم به یاد مصیبت‌های آن‌ها افتاده و حزن و اندوهی در دلشان ایجاد می‌شود و ذکر مصیبت می‌شود.

گزارش تصویری از نخستین روز این کارگاه در ادامه می‌آید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند گفت‌و‌گو تفصیلی استاد بحرینی را با مراجعه به این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/4101) مطالعه کنند.