به گزارش کرب‌و‌بلا، استاد نگارگری؛ دکتر پرویز اسکندرپور خرمی در حاشیه دومین گردهمایی «مجمع دوستداران حسین علیه‌السلام» به خلق اثر «گل مرغ و مینا» پرداخت.
او در خصوص چرایی انتخاب این طرح گفت: وقتی برای حضور در این مجمع دعوت شدم تصمیم گرفتم طرحی را مرتبط با موضوع حضرت علی اصغر (ع) نقش کنم. در این طرح، پرنده‌ای که به صورت تمثیلی، تیری به او اصابت کرده و مجمعی از پرهای پراکنده در محیط وجود دارد و غنچه‌ای از گل محمدی که شکستگی دارد و بی‌آبی کشیده و در حال پژمردگی است، به تصویر کشیده شد.

او همچنین با اشاره به فضای خاص این گردهمایی گفت: وقتی اثری توسط یک هنرمند خلق می‌شود رابطه هنرمند با آن مثل رابطه پدر فرزندی است. اما بعد از اتمام این کار  تصمیم گرفتم این اثر را به مجموعه زیتون اهدا کنم چرا که باور دارم این مجموعه بهتر از من می‌‌تواند از این اثر مراقبت کند.

گفتنی است گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین (ع) همزمان با فرارسیدن ماه محرم و به مدت 5 روز با برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها، اجرای مراسم پرده‌خوانی و مواردی از این قبیل در کانون فرهنگی زیتون برگزار شد.

گزارش تصویری از مراحل خلق این اثر را در ادامه می‌بینید، همچنین مصاحبه با این هنرمند در این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/4112) در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.