به گزارش کرب‌و‌بلا، نگاه ویژه به واقعه عاشورا که بدون شک نیاز جامعه شیعه و حتی جوامع دیگر است سبب شده است دوره 10 ساله قبل امامت حضرت، آن چنان که باید مورد توجه قرار نگیرد.

این نشست تخصصی به بررسی عملکرد دوگانه امام حسین علیه‌السلام در آن ده سال و این شش ماه خواهد پرداخت و علت و دلایل این دوگانگی را تشریح خواهد کرد. همچنین اساتید، امامت اباعبدالله (ع) قبل از واقعه عاشورا و نحوه حضور ایشان در جامعه را تشریح و بررسی خواهند کرد که چه روندی طی شد و واقعه عاشورا چرا و چگونه شکل گرفت. این‌که آیا این مبارزه، مختص سیدالشهدا (ع) بود یا دیگر ائمه (ع) هم به مبارزه برخواستند؟ از مباحث دیگری است که در این نشست تخصصی در خصوص آن بحث و گفت‌و‌گو خواهد شد.

این نشست روز دوشنبه از ساعت 18-20 با حضور اساتیدی نظیر دکتر حسن حضرتی، استاد تاریخ و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، دکتر مرضیه محمدزاده، کارشناس ارشد تاریخ و تمدن اسلامی و دکترای مردم‌شناسی و دکتر سیده رقیه میرابوالقاسمی، عضو هیئت علمی بنیاد دایره‌المعارف اسلامی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست تخصصی می‌توانند به آدرس تهران، خیابان شریعتی، ابتدای ظفر، کوچه صبر، کوچه مطهری، بن‌بست صفایی، پلاک 7 مراجعه کنند.

این نشست‌ها در حاشیه دومین گردهمایی «مجمع دوستداران امام حسین (ع)» برگزار خواهد شد. از دیگر برنامه‌های این گردهمایی می‌توان به پرده‌خوانی، برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی تذهیب، خط معلی و نقاشی اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت جزئیات این گردهمایی به این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/4086) مراجعه کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به این لینک (karbobala.com/special/info/56) گزارش کامل اولین گردهمایی «مجمع دوستداران امام حسین (ع)» را مشاهده کنند.

 

photo_2017-09-19_22-55-06.jpg