به گزارش کرب‌و‌بلا، «مجمع دوستداران امام حسین علیه‌السلام» طی یک همکاری مشترک با کمپین جهانی «?Who is Husssain»، کمپینی 40 روزه را همزمان با عاشورا آغاز خواهد کرد که تا اربعین ادامه خواهد داشت و بر اساس آن 40 فعالیت مشخص در بیش از 60 کشور دنیا انجام خواهد شد.

این فعالیت‌ها با هدف تمرین کردار و رفتار حسینی توامان با عزاداری سیدالشهدا (ع) فارغ از هر رنگ و نژاد و مذهبی انجام خواهد شد. 

مسئولین این کمپین می‌گویند هدف از این کارها توجه ویژه‌ به نقش سیدالشهدا (ع) در زندگی فردی و اجتماعی است، به این معنی که فعالیت‌ها با الهام گرفتن از حرکت و شخصیت حضرت در این 40 روز انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش علاقه‌مندانی که می‌خواهند به این کمپین بپیوندند می‌توانند با انتشار تصاویری از فعالیت‌های خود با هشتگ‌های #hopeforhumanity، #مجمع_دوستداران_امام_حسین(ع) و #whoishussain در فضای مجازی با این کمپین همراهی کنند.

 فعالیت‌های شاخصی که بعضا نیاز به حضور جمعی اعضا نیز دارد؛ اهدای خون، سر زدن به کودکان کار و ایتام و اهدای هدیه، بازدید از بخش کودکان بیمارستان و... را شامل می‌شود که این فعالیت‌های جمعی از روز جمعه بعد از عاشورا هر هفته در ایران انجام خواهد شد.

همچنین فعالیت دیگری که این کمپین جهانی از  مخاطبان خود خواسته است حضور در محل کمپین است تا علاقه‌مندان از نزدیک در جریان فعالیت‌های این کمپین قرار بگیرند و با امام حسین (ع) آشنا شوند. به این منظور در روزهای اول محرم در گردهمایی «مجمع دوستداران امام حسین (ع)» دور هم جمع خواهیم شد تا اماممان را به نیکی به جهان بشناسانیم.

کانون فرهنگی زیتون به عنوان تنها همکار این کمپین در ایران از علاقه‌مندان تقاضا می‌کند با حضور در این گردهمایی با این کمپین جهانی همراهی کنند.

گفتنی است این گردهمایی که همزمان با فرا رسیدن ماه محرم مصادف با 30 شهریور تا 3 مهر برگزار خواهد شد میزبان علاقه‌مندان به اندیشه حسینی (ع) خواهد بود و در آن، نشست‌هایی تخصصی با محوریت سیدالشهدا (ع) و همچنین مراسم پرده‌خوانی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این گردهمایی از روز 30 شهریور تا 3 مهر ماه، از ساعت 17 الی 21 به آدرس تهران، خیابان شریعتی، ابتدای ظفر، کوچه صبر، کوچه مطهری، بن‌بست صفایی، پلاک 7، کانون فرهنگی تبلیغی زیتون مراجعه کنند.