به گزارش کرب‌و‌بلا، محمدحسین مظاهری دبیر گردهمایی دوستداران امام حسین علیه‌السلام از برگزاری مراسم پرده‌خوانی در این دوره خبر داد و گفت: پرده‌خوانی، نوعی نمایش مذهبی ایرانی است که در آن فردی به عنوان «پرده‌خوان» از روی تصویرهای منقوش بر پرده، مصائب اولیای دین را با کلام آهنگین روایت می‌کند.

وی ادامه داد: این نمایش مذهبی پیشینه بسیار قدیمی دارد که در آن از نقاشی‌های مردمی برای مصائب اهل‌بیت (ع) به خصوص مذهب شیعه استفاده می‌کنند. ساختار پرده‌خوانی بر دو رکن «پرده» و «پرده‌خوان»، استوار است که بر پرده یک یا چند رخداد مصیبت‌بار خاندان پیامبر (ص) نقش شده است و معمولا به لحاظ قداست عدد 72 و ارتباط آن با واقعه کربلا، در هر پرده 72 مجلس فرعی و اصلی وجود دارد.

مظاهری تاکید کرد: موضوع اصلی این نقش‌ها، واقعه کربلا و حوادث پیش و پس از آن بوده و بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این دوره گردهمایی مراسم پرده‌خوانی را هم داشته باشیم.

وی افزود: باید توجه داشت آیین‌های مذهبی و اصیل فراموش نشوند و در همین راستا مراسم پرده‌خوانی در دومین گردهمایی «مجمع دوستداران امام حسین (ع)» در کانون فرهنگی زیتون برگزار خواهد شد.

مظاهری در پایان گفت: میرزا علی، مرشد مراسم پرده‌خوانی است که در دومین «مجمع دوستداران امام حسین (ع)» و همزمان با فرا رسیدن محرم از 30 شهریور به مدت سه شب در کانون فرهنگی زیتون به آدرس تهران، خیابان شریعتی، ابتدای ظفر، کوچه صبر، کوچه مطهری، بن‌بست صفایی، پلاک 7 برگزار خواهد شد.