به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از میزان، «مقصود اسعدی سامانی» در خصوص نرخ پرواز عتبات عالیات در ایام اربعین گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد نجف و مشهد بغداد 1.5 میلیون تومان، رفت و برگشت تهران نجف و تهران بغداد یک میلیون و 200 هزار تومان، قیمت بلیت یک‌طرفه تهران نجف 600 هزار تومان، قیمت بلیت یک‌طرفه مشهد نجف 750 هزار تومان و قیمت بلیت پرواز از سایر شهرهای کشور به شهرهای نجف و بغداد نیز یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های متقاضی تا 20 مهر ماه فرصت دارند تا برای انجام مراحل اداری خود اقدام کنند، گفت: بلیت‌های ایام اربعین از تاریخ 13 تا 22 آبان ماه در دفاتر شرکت‌های تعیین شده به فروش می‌رسد.

اسعدی سامانی با اشاره به این‌که تنها برای ایام اربعین و به دلیل افزایش تقاضا قیمت‌ها از پیش مشخص می‌شود، گفت: برای سایر اوقات سال و حتی دهه اول محرم نیز نرخ‌گذاری صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها تکلیفی نیستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه افزود: هدف از تعیین نرخ بلیت هواپیما برای ایام اربعین، سامان‌دهی به افزایش یک‌باره تقاضا و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه برای بلیت‌های پرواز عتبات عالیات است، به همین خاطر در سال گذشته این انجمن تصمیم به تعیین سقف قیمتی گرفت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در توضیح تضمین جلوگیری از افزایش قیمت مجدد نرخ بلیت در ایام مذکور گفت: نظارت بر روی فعالیت آن‌ها وجود دارد و در کنار آن دفاتر فروش مشخصی در ارتباط با فروش بلیت‌های پروازهای ایام اربعین مشخص شده تا بلیت‌ها در مقطع زمانی مشخص فروخته و نرخ‌های مصوب شده اعمال شوند.

وی در پاسخ به سوال اجازه چارتر کردن ایرلاین‌ها بیان کرد: ایرلاین‌ها این اجازه را دارند ولی چارتر کننده‌ها حق فروختن بلیت به نرخ بیشتر را ندارند.