به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از العالم، مجید آقابابایی در یک برنامه رادیویی با بیان این‌که از چهارشنبه هفته گذشته صدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی در سفارت عراق به صورت آزمایشی آغاز شده بود و روز دوشنبه بیستم شهریور ماه طی مراسمی در سفارت این کشور به صورت رسمی آغاز شد، گفت: همزمان با صدور ویزا در سفارت عراق در تهران، در کنسولگری‌های این کشور در شهرهای مشهد، کرمانشاه و اهواز نیز صدور ویزا برای زائرین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از اوایل مهر ماه نیز 12 دفتر موقت برای صدور ویزای اربعین حسینی در 12 شهر کشور شروع به کار خواهند کرد؛ موضوعی که در 2 سال اخیر نیز شاهد آن بودیم، ولی امسال روند صدور ویزا نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم هیچ‌گونه مشکلی برای هیچ یک از زائران جهت اخذ ویزا به وجود نخواهد آمد.

آقابابایی با بیان این‌که هزینه صدور ویزا برای اربعین 40 دلار در نظر گرفته شده و این یک رفتار متقابل است، ادامه داد: ایران نیز برای صدور ویزا برای اتباع عراقی 40 دلار دریافت می‌کند.

وی همچنین با بیان این‌که امسال بیمه ایران، زائرین اربعین حسینی را تحت پوشش قرار داده و نسبت به سال قبل خدمات بیمه‌ای که ارائه می‌شود، گسترده‌تر خواهد بود،‌ افزود: حدود 25 هزار تومان نیز برای بیمه از زائران اخذ می‌شود. در کنار آن زائران می‌بایست حدود 4 دلار نیز بابت کارمزد ثبت‌نام در سامانه مربوطه بپردازند که در مجموع هزینه‌های زائران برای اخذ ویزا، بیمه و همچنین کارمزد ثبت‌نام 190 هزار تومان خواهد بود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان این‌که نیازی نیست زائران برای پرداخت این هزینه‌ها ارزی بپردازند و کلیه هزینه‌ها به ریال از آن‌ها توسط کارت‌های شتاب دریافت می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش داریم که امسال برای تسهیل و تسریع خروج زوار، بیشتر روادید به صورت انفرادی صادر شود.

آقابابایی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که زائران باید برای خروج از کشور، حتما ویزا بگیرند، گفت: امسال لایه‌های امنیتی در کنار مرزها بخصوص مرز مهران شدت گرفته و نیروی انتظامی با متخلفان از جمله کسانی که بدون ویزا در صدد خروج از کشور هستند، برخورد می‌کند.