به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، حجت الاسلام و المسلمین سعید شاه آبادی متولی کاروان های نجف تا کربلا از اعزام 4 هزار نفر از زائران ایرانی در قالب کاروان پیاده روی اربعین حسینی «عهد آدینه» به کربلا برای شرکت در این مراسم معنوی و زیارت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خبرداد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 4هزار نفر در قالب کاروان «عهد آدینه» حرکت خود را از شهر های مختلف کشور از روز شنبه آغاز می‌کنند و این اعزام‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که «اولین گروه کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی روز یکشنبه 24آذر ماه از مرز خارج می‌شود» افزود: آخرین گروه این کاروان‌ها نیز پنجشنبه 28آذر ماه از مرز زمینی مهران خارج شده و مراسم پیاده روی با شکوه زائران 29آذر ماه از نجف اشرف به سمت کربلا به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

مؤسس هیأت عهد آدینه با اشاره به این‌که «این افراد از یک ماه پیش، با مراجعه به سایت برای شرکت در این مراسم ثبت نام کرده بودند» گفت: هزینه‌های ثبت نام و اعزام با توجه به روز حرکت هر کاروان و همچنین برخی پارامترهای دیگر متفاوت بوده است.

وی همچنین یادآور شد: این تعداد تنها توسط هیات عهد آدینه به عراق اعزام می‌شوند اما افراد و کاروان‌های زیاد دیگری نیز در قالب کاروان‌های پیاده‌روی اربعین در این مراسم شرکت می‌کنند که البته مسوولان همه این گروه‌ها نشست‌ها و تجمع‌هایی با محوریت حجت الاسلام پناهیان در نجف و در طول مسیر خواهند داشت.

وی ابزار امیدواری کرد که حرکت این کاروان‌ها در شهرهای مختلف کشور با بدرقه‌ای که مردم انجام می‌دهند یک موج و شور و هیجانی ایجاد کند و هر سال پر رونق‌تر و با شکوه‌تر از گذشته باشد.

 


به نقل از ایسنا