به گزارش کرب‌و‌بلا، مرضیه عباس‌آبادی، مسئول آکادمی زیتون گفت: در راستای ماموریت‌های زیتون و با توجه به ضرورت رفع نیازهای فکری و محتوایی جامعه مخاطبان و ارتقا سطح علمی، فرهنگی و مهارتی مشتاقان اندیشه و معرفت، واحد آموزش کانون فرهنگی زیتون با نام «آکادمی زیتون» در اردیبهشت ما 1396 راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف این واحد توسعه و ترویج معارف حسینی است که شامل آموزش و ارتقای منابع انسانی و همراهان زیتون بوده و تا کنون کارگاه‌­های آموزشی متنوعی در 5 حوزه و در قالب «مدرسه هنر»، «مدرسه معارف حسینی»، «مدرسه مدیریت»، «مدرسه رسانه» و «مدرسه پژوهش» برگزار نموده است.

عباس‌آبادی افزود: این واحد با رویکرد حرفه‌ای به طور تخصصی در حوزه موضوعات مرتبط با سیدالشهدا علیه‌السلام، نسبت به سنجش نیازهای فکری مخاطبان و سپس برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌­های آموزشی متناسب با آن اقدام نموده است. تمامی جوانان بالای 18 سال و دوستداران امام حسین (ع)، نخبگان و قشر تحصیل‌کرده مخاطبان این گروه را تشکیل داده‌اند.

وی تاکید کرد: آکادمی در نظر دارد دوره‌های معارف حسینی را در قالب مدارس «معارف حسینی» به صورت تخصصی‌تر برگزار کند تا قدمی کوچک در راستای رفع نیاز مخاطبانی بردارد که به معارف و اندیشه حسینی علاقه‌مند هستند.

عباس آبادی با اشاره به نحوه ارتباط با این آکادمی افزود: کانال‌های ارتباطی که با هدف افزایش سرعت در اطلاع‌رسانی، سهولت و گسترش ارتباط با مخاطبان، اخذ بازخوردهای شرکت‌کنندگان در مورد دوره‌ها و کارگاه‌های برگزار شده و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده، سایت آکادمی (zeitoonacademy.com)، کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی (zeitoonacademy) است.

وی تصریح کرد: هدف غایی این مؤسسه ایجاد مرکزی جامع و معتبر در موضوعات تخصصی امام حسین (ع) است و در همین راستا آکادمی زیتون در نظر دارد تا با کمک نظرات و تجربیات صاحب‌نظران این حوزه اقدام به شناسایی ابعاد و زوایای مختلف و موضوعات مرتبط با قیام عاشورا و تدوین ساختاری اصولی به منظور طراحی و معرفی دوره‌های جدید آموزشی به صورت سلسله دروس مرتبط با حوزه معارف حسینی کند.

گفتنی است علاقه‌مندان به تدریس و یا شرکت در کارگاه‌های آموزشی می‌توانند از طریق کانال‌های ارتباطی اعلام شده و یا تماس با شماره 02191009596 نسبت به ارسال رزومه و یا ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی مذکور اقدام نمایند. 

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در دومین گردهمایی «مجمع دوستداران امام حسین (ع)» از 30 شهریور لغایت 3 مهر و همزمان با فرا رسیدن محرم در آدرس تهران، خیابان شریعتی، ابتدای ظفر، کوچه صبر، کوچه مطهری، بن‌بست صفایی، پلاک 7، از نزدیک در جریان فعالیت‌های آکادمی زیتون قرار بگیرند.