به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از الکفیل، کمیته برگزارکننده همایش بین‌المللی «الکفیل» اعلام کرد: این همایش بین‌المللی که از 16 شهریور ماه سال جاری کار خود را آغاز می‌کند، از نظر طرح، مضمون و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی متفاوت با همایش پیشین است و به نتایج خوبی که در پیشرفت کار موزه‌ها می‌انجامد، دست خواهد یافت.
این کمیته افزود: تا کنون 63 پژوهش از داخل و خارج عراق رسیده که همه آن‌ها بر اساس محورهای همایش و شرایط اعلام شده، مورد ارزشیابی قرار گرفته‌اند و از میان آن‌ها 20 پژوهش مورد قبول واقع شده است.

براساس اعلام این کمیته، 16 پژوهش از پژوهش‌های انتخاب‌شده در سه جلسه در طول برگزاری همایش که دو روز به طول می‌انجامد، ارائه می‌شود.
کمیته برگزارکننده همایش بین‌المللی الکفیل همچنین با اشاره به مشارکت کشورهای عربی و غیرعربی، از حضور پژوهشگرانی از کشورهای مصر، آلمان، ژاپن، ایران و شخصیت‌های برجسته دانشگاهی عراق و متخصصان موزه‌ها در این همایش خبر داد.

یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی الکفیل ضمن برگزاری سلسله همایش‌ها به معرفی فعالیت‌های تخصصی آستان مقدس عباسی می‌پردازد.

این همایش با هدف حفظ میراث فرهنگی و تمدنی، حمایت از مؤسسات دینی برای تأسیس موزه‌های تخصصی و گسترش فعالیت‌های آن‌ها، ایجاد زمینه‌های همکاری میان موزه‌های داخلی و بین‌المللی و بالا بردن عملکرد موزه‌ها با هدف تقویت شناخت رسانه‌‌ای و اقتصادی نسبت به موزه برگزار می‌شود.