به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایرنا، خانه مستند انقلاب اسلامی با توجه به نزدیک شدن ایام پیاده‌روی اربعین، طی فراخوانی از هنرمندان برای مستندسازی با موضوع اربعین حسینی علیه‌السلام دعوت به عمل آورد.

بر اساس این گزارش از خانه مستند انقلاب اسلامی، در این فراخوان هدف اساسی فاصله گرفتن از آثار ترویجی و تشویقی زیارت اربعین، تلاش در راستای فرهنگ‌سازی، تعمیق این بستر فرهنگی و ظرفیت‌‌های آن است.

همچنین مانند سال‌‌های گذشته در صورتی که طرح‌‌های مستندسازان با موضوع اربعین حسینی و پیاده‌روی عظیم اربعین در سال 1396 مورد تایید قرار گیرد، این مستندسازان می‌توانند از امکانات این مرکز برای پوشش هر چه بهتر مراسم با شکوه زیارت اربعین در کشور عراق بهره ‌مند شوند.

خانه مستند انقلاب اسلامی پیش از این نیز با همین رویه به تولید مستندهای متعددی پرداخته است و در همین چارچوب در سال‌های گذشته نیز تعداد زیادی فیلم مستند و مستند داستانی کوتاه و بلند با موضوعات مرتبط با جریان پیاده‌روی عظیم اربعین تولید نموده است که بسیاری از آن‌‌ها توسط کارگردان‌های کار اولی ساخته شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند مستندهای خود را با موضوعات شناساندن اباعبدلله (ع) به دنیا، آینده‌پژوهی مراسم اربعین، حفظ میزبانی مردم عراق در برگزاری اربعین، بهره‌برداری از ارتباطات شکل گرفته میان زائران در طول سال، افزایش کیفیت زیارت اربعین، مشکلات زیست‌محیطی شهرهای زیارتی عراق و مواکب در ایام اربعین، اصلاح الگوی مصرف در پیاده‌روی اربعین، نزدیک شدن ایام اربعین به فصول گرم سال فرصت‌ها و تهدیدات، شور و حماسه شیوه عزاداری عراقی‌ها و جنبه‌های عقلانی استنادی مراسم پیاده‌‌روی اربعین صرفا از طریق وب‌‌سایت خانه مستند به نشانی www.khanemostanad.ir تا 18 شهریور ماه ارسال کنند.