به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایرنا، حمیدرضا شهرکی ثانوی در بازدید از پایانه مسافری شلمچه اظهار کرد: بر اساس تقاضای استان‌های مختلف، امکانات کشور برای کمک در ایام اربعین بسیج می‌شوند.

وی با بیان این‌که مرز خسروی امسال به مرزهای خروجی کشور اضافه شده است گفت: طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده، خروجی مرز زائران اربعین حسینی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کرمانشاه، مرز خسروی خواهد بود.

شهرکی ثانوی افزود: بخشی از ظرفیت‌های خالی اتوبوس‌ها که در استان‌های دیگر وجود دارد در ایام اربعین برای جا به جایی زائران به کار گرفته خواهد شد.

وی نظارت میدانی و مدیریت بر حمل و نقل جاده‌ای در ایام اربعین حسینی را مورد تاکید قرار داده و گفت: نظارت میدانی و مدیریت بر حمل و نقل جاده‌ای به صورت 24 ساعته انجام می‌گردد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به حجم بالای سفر زائران اربعین با وسایل نقلیه جمعی 13 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ایام اربعین برای جا به جایی زائران پیش‌بینی شده است.

شهرکی ثانوی به خروج زائران حسینی اتباع خارجی از استان خوزستان به عراق اشاره کرد و افزود: در سال گذشته زائران پاکستانی و افغانستانی برای خروج از مرزهای ایران به عتبات عالیات در اربعین حسینی با اتوبوس‌های خود مشرف شدند و از اتوبوس‌های ما استفاده نکردند.

وی در ادامه گفت: بخشی از اتباع خارجی توسط حمل و نقل هوایی جا به جا شدند که عمدتا از اتباع کشور افغانستان بودند.

بر اساس این گزارش مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی علیه‌السلام کشور از پارکینگ و پایانه مرزی شلمچه دیدن کردند.