به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایسنا، سید احمد میرعلایی، دبیر جشنواره «مسیر عشق» در نشست خبری این جشنواره درباره ویژگی‌ها و اهداف جشنواره گفت: با نگاهی به بازتاب اخبار اربعین در رسانه‌های جهانی دریافتیم که این حماسه بزرگ در حبس خبری مغرضانه رسانه‌های جهان قرار دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم با مشارکت سینماگران به جشنواره و اتفاقی هنری درباره این حرکت بیندیشیم. رسم راهپیمایی اربعین عشق و صمیمیت است. اربعین و واقعه کربلا می‌تواند ریشه مبانی گم‌شده و پاسخ برخی ابهام‌های امروز ما باشد.

او همچنین بیان کرد: رسیدن به سینمای حسینی، نه در شعار که در شعور، مهم‌ترین هدف جشنواره «مسیر عشق» است که به راحتی نیز قابل دستیابی نیست و به حمایت بزرگان برای رسیدن به این گفتمان‌ نیاز ‌داریم. باید اشکال‌های فیلم‌های درباره امام‌ حسین علیه‌السلام را برطرف کنیم، نه این‌که انگیزه آن را خاموش کنیم.

میرعلایی ادامه ‌داد: سعی می‌کنیم جشنواره کاملا استاندارد برگزار شود، به اجبار جایزه ندهیم و هنرمندان‌ را برای فیلمسازی در این حوزه درست تشویق کنیم.

سعید الهی، قائم‌مقام دبیر و رئیس ستاد برگزاری این جشنواره هم از آغاز به کار سایت جشنواره خبر داد و گفت: بخش‌های مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های مستند کوتاه، نیمه‌بلند و بلند، فیلم‌های داستانی کوتاه، بلند و نیمه‌بلند، نماهنگ، پویانمایی و فیلمنامه‌های کوتاه و طرح فیلم‌نامه‌های بلند و در بخش عکس نیز عکس حرفه‌ای و مردمی در این جشنواره مد نظر است.

وی تاکید کرد: همه این آثار نیز از طریق تکمیل فرم ثبت‌نام در سایت جشنواره بصورت حضوری یا از طریق پست از هنرمندان دریافت خواهند شد. همچنین موضوعات در دو بخش معرفی راهپیمایی اربعین و راهپیمایی حرم امام رضا (ع) به مناسبت شهادت آن حضرت و با هدف معرفی فرهنگ عاشورایی و رضوی ارائه می‌شوند.

او افزود: 15 شهریورماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان انقلاب است. اختتامیه این جشنواره نیز پنجم آبان‌ماه امسال در کربلا برگزار می‌شود. این برای اولین‌بار است که اختتامیه یک رویداد سینمایی را در کشوری دیگر برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان‌ فرهنگی هنری آستان قدس رضوی هم با اشاره به لزوم ‌توجه ویژه ‌به آرمان‌ها و ارزش‌های عاشورایی، گفت: اهل سنت برای خدمتگزاری به زائران امام حسین (ع) می‌کوشند. حال اگر هنر و ظرفیت‌های هنر با ذوق و خلاقیت ادغام شوند، قدرت فتح جهانی قلوب را در پیاده‌روی اربعین خواهیم داشت.

در این نشست دو پرچم از گنبد کربلا و آستان مقدس رضوی به دبیر جشنواره اربعین اهدا شد.