به گزارش کرب‌و‌بلا؛ دومین دوره جشنواره بین‌المللی چهل‌چراغ امسال همزمان با ایام محرم برگزار خواهد شد.

این جشنواره با هدف معرفی و بازتاب عشق به اباعبدالله علیه‌السلام در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی، سیره زندگی معصومین (ع) در عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، جریان سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی سیره زندگی معصومین (ع) در عرصه فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

طبق آخرین اطلاعیه، ستاد برگزاری این جشنواره قصد دارد با استفاده از نیروی نویسندگان و فیلمسازان فعال در عرصه فیلم کوتاه، اقدام به تولید اثر در حوزه محتوایی و سیره زندگی معصومین (ع) نماید. لذا از همه علاقه‌مندان و متخصصان این عرصه دعوت می‌شود طرح‌ها و ایده‌های خود را در بخش‌ها و محور‌های زیر به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند. 

 لازم به ذکر است طرح‌ها، ایده‌ها و فیلمنامه‌های برتر که توسط مراکز انتخاب می‌شوند، از صاحبان اثر خریداری خواهند شد.

این جشنواره در بخش‌های مختلفی از قبیل مستند، فیلم‌نامه داستانی، فیلم‌نامه 100 ثانیه‎ای داستانی و فیلم‌نامه‌های 180 ثانیه‌ای پویانمایی (موشن کمیک) برگزار می‌شود.

محورهای این جشنواره امر به معروف و نهی از منکر، بررسی جایگاه سیدالشهدا (ع) و قیام عاشورا در زندگی روزمره، عزت در برابر ذلت، بررسی مسائل اقتصادی قیام عاشورا، نقش و جایگاه بزرگان شیعه در تاریخ عاشورا و بررسی نگاه واقعی به دنیا و چیستی آن از دیدگاه سید الشهدا (ع) عنوان شده است.

علاقه‌مندان و فعالان این عرصه می‌توانند تا پایان تیرماه سال 1396 آثار خود را به ایمیل دبیرخانه جشنواره (به آدرس chehelcheraghfest@gmail.com) ارسال نمایند.

 

IMG10502002.jpg