به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شبستان، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تردد زوار اربعین امسال با تدابیر اندیشیده شده از مرز خسروی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که مرز خسروی کوتاه‌ترین مسیر کشور به سمت عتبات عالیات است، بیان داشت: زیرساخت‌های لازم در این مرز نسبت به مرزهای دیگر شرایط بهتری دارد.

استاندار کرمانشاه بر نوسازی زیرساخت‌های مرز خسروی پس از تعطیلی چند ساله تأکید و خاطر نشان کرد: عبور زوار از مرز خسروی از مهرماه و دو ماه قبل از اربعین آغاز خواهد شد.

رازانی یادآور شد: شرایط بهتری برای مرز خسروی در آینده پیش رو است و مرز خسروی باید به مرز اول تردد زوار عتبات عالیات تبدیل شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که به مشارکت دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تردد زوار در مرز خسروی نیازمندیم، گفت: امسال در این مرز 29 گیت با 58 کاربر استقرار می‌یابد.

وی از سفر به کشور عراق برای بهبود خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای میزبانی شایسته در مرز خسروی، ایجاد گیت‌های بیشتر، آسفالت مجدد مسیر قصر شیرین به خسروی و تقویت اماکن خدماتی است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: باید نقاط کور ارتباطات تلفن همراه در این مسیر جهت رفاه زوار اربعین برطرف شود.

به گفته رازانی، سال گذشته حدود 700 هزار نفر از زوار اربعین از راه‌های کرمانشاه عبور کرده و در این استان از آن‌ها پذیرایی شده است.