به گزارش کرب‌و‌بلا، مرضیه عباس‌آبادی، مدیر آموزشی کانون فرهنگی زیتون گفت: کانون فرهنگی تبلیغی زیتون، یک سازمان مردم‌نهاد و غیرانتفاعی است که به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی در حوزه امام حسین علیه‌السلام می‌پردازد. در واقع اصلی‌ترین ویژگی و مزیت زیتون (که به وجهه عمومی آن نیز بدل شده است)، تمرکز فعالیت‌ها در حوزه امام حسین (ع) و ایجاد مرکزی جامع و معتبر در موضوعات تخصصی معرفی سیدالشهدا (ع) به جهانیان است.

وی ادامه داد: در بهمن 1395 طرح اولیه واحد آموزش به تصویب اعضای هیات مدیره زیتون رسید و در اردیبهشت 1396 با توجه به ضرورت رفع نیازهای فکری و محتوایی جامعه مخاطبان و ارتقا سطح علمی، فرهنگی و مهارتی مشتاقان اندیشه و معرفت، واحد آموزش خود را با نام «آکادمی زیتون» راه‌اندازی نمود. این واحد برگزاری سمینارها، دوره‌های آموزشی و کلاس‌های تخصصی در حوزه امام حسین (ع) را محور فعالیت‌های خویش قرار داده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل واحد آموزشی زیتون گفت: استفاده از پتانسیل موجود در مجموعه برای نشر و انتقال پیام به مخاطبین، ارتقای سطح آگاهی، اغنای علمی پژوهشی مخاطبان، اشترا‌ک گذاری تجربیات گروه زیتون با گروه‌های مشابه، افزایش نفوذ اجتماعی موسسه زیتون و در نتیجه گسترش دامنه مخاطبان فعالیت خود از جمله اهداف تشکیل این واحد است.

عباس‌آبادی ادامه داد: این واحد فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف و در قالب 5 حوزه تحت عنوان «مدرسه معارف حسینی»، «مدرسه مدیریت»، «مدرسه رسانه»، «مدرسه پژوهش» و «مدرسه هنر» آغاز نموده است. در تعریف تمامی دوره‌های آموزشی در قالب مدرسه‌های فوق تا حد امکان تلاش شده است تا در محتوای کارگاه‌های آموزشی، دانشجویان با فرهنگ حسینی، حماسه عاشورا و مکتب اهل‌بیت (ع) آشنا شوند.

مدیر آموزشی زیتون، جامعه هدف این واحد را فارسی‌زبانان و انگلیسی‌زبانان 18 تا 35 ساله دارای تحصیلات دانشگاهی و نیز متخصصان و فعالان در حوزه امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: افرادی همسو و غیرمعاند که فارغ از دین و آیین‌شان، حق‌جو و حقیقت‌خواه باشند و در صورت شنیدن ندای حق از آن روی نگردانند، اصلی‌ترین مخاطبان این دوره‌های آموزشی هستند.

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام و راه‌های ارتباطی برای این دوره‌های آموزشی گفت: کلیه علاقه‌مندان به شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی می‌توانند از طریق مراجعه به سایت آکادمی زیتون به نشانی zeitoonacademy.com و یا با عضویت در شبکه‌های اجتماعی این واحد در جریان آخرین اخبار و اطلاعات راجع به فعالیت‌های آموزشی قرار بگیرند. در ضمن شماره تماس 02191009596 داخلی 7 نیز پاسخگوی سوالات افراد خواهد بود.

عباس‌آبادی در پایان در خصوص ویژگی‌های دوره‌های آموزشی تحت نظر این مجموعه گفت: داشتن پیشینه علمی و تجربی قوی و حضور اساتید برجسته در این دوره‌ها، شهریه‌های مناسب، محیط امن و سالم فرهنگی مذهبی به ویژه برای علاقه‌مندان دوره‌های آموزشی هنری از جمله ویژگی‌های کلاس‌های آموزشی این دوره‌ است. همچنین کلاس‌ها به صورت نیمه‌خصوصی، کارگاهی و تعاملی برگزار خواهد شد.