به گزارش کرب‌و‌بلا، تابلوی نقاشی «تحیر سرخ» صحنه‌ای از عزاداری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، زهرا شاسوندی، خالق این اثر در خصوص سوژه این اثر هنری گفت: این اثر را از گالری تصاویر وب‌سایت کر‌ب‌و‌بلا انتخاب کردم. چهره متحیر و به شدت تأثیرگذار پیرمردی که در حال زنجیر‌زنی است تا مدت‌ها از ذهن من خارج نمی‌شد. حسی که خودم نسبت به این چهره و فضای اطرافش داشتم این بود که گویی این پیرمرد مجذوب لحظه‌ای شده است یا مجذوب آدمی یا هر چیزی که او را از فضای اطرافش جدا کرده است.

وی ادامه داد: در تمام فضای تابلو ما آدم‌های زیادی را می‌بینیم که هر کدام در حال و هوای خودشان و مشغول عزاداری هستند. اما این پیرمرد فارغ از همه این وقایع، انگار کر و کور شده و چیزی را جز نقطه‌ای که مجذوبش شده، نمی‌بیند، نقطه‌ای نامعلوم. من سعی کردم در این تابلو بتوانم این حس را منتقل کنم و جدا شدن این پیرمرد از دنیای اطرافش و برای لحظاتی پیوستن به دنیایی فراتر و باقی‌تر را به تصویر بکشم.

شاسوندی تصریح کرد: قیمت پایه فروش این تابلو 6 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و تکنیک کار شده برای این تابلو رنگ و روغن و سبک رآلیسم یا واقع گرایی هست که تمامی هزینه فروش آن برای تبلیغ اهل‌بیت (ع) صرف خواهد شد.

شاسوندی افزود: هنرمند وظیفه نشان دادن درد و درمان دردهای جامعه با ایجاد افکار درست را بر عهده دارد و هر کسی که هنری در وجود خود دارد بابت آن مسئول است و باید به نوعی آن را در جهت بهبود جامعه خود به کار گیرد. در جامعه فعلی که جلوه خشن و خشکی از دین ارائه می‌شود، هنرمند با هنر خود می‌تواند ظرافت و زیبایی دین را به تصویر بکشد.
این هنرمند در پایان خاطرنشان کرد: تابلوی «تحیر سرخ» اولین نمونه کار مذهبی من بود که در خلال برگزاری گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین (ع) در کانون فرهنگی زیتون خلق شد و خوشحالم که مجموعه فرهنگی زیتون مسبب خلق این اثر شد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای پیگیری اخبار و نشست‌های تخصصی برگزار شده در گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین (ع) به این لینک (https://www.karbobala.com/special/info/56) مراجعه کنند. 
همچنین گزارش تصویری مربوط به خلق این اثر را در این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/3912) پیگیری کنید.