به گزارش کرب‌و‌بلا، علی دلربایی مسئول قلک نذر فرهنگی در کانون فرهنگی زیتون با اشاره به توزیع بسته‌های افطاری در بین پناهجویان افغانستانی گفت: اعتبار این پروژه از یک بات تلگرامی که امکان پرداخت در آن بصورت آنلاین فراهم شده بود، تامین شد.

وی ادامه داد: خیرین می‌توانستند با مراجعه به این بات تلگرامی و با انتخاب تعداد بسته و پک افطار، مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند. همچنین پرداخت رسید برای بانیان این امر یکی دیگر از مواردی بود که این بات تلگرامی در اختیار خیرین قرار می‌داد.

دلربایی خاطر نشان کرد: مشارکت دوستداران امام حسین علیه‌السلام در این طرح بسیار عالی بود و حدود 300 نفر با استفاده از ربات تلگرام در این طرح شرکت کردند.

دلربایی در ادامه با اشاره به طرح‌های بعدی پروژه نذر فرهنگی در این کانون افزود: در داخل ربات تلگرامی قسمتی به نام پیشنهادات جدید پیش‌بینی شده است که پیشنهادات مختلف جمع‌آوری می‌شوند. پیشنهادات رسیده به همراه هر آن‌چه از اتاق فکر نذر فرهنگی و شورای آن بیرون می‌آید، تجمیع می‌شوند و در نهایت در شورای نذر فرهنگی بررسی شده و پروژه بعدی انتخاب و معرفی می‌شود.

دلربایی ادامه داد: با اتمام پروژه افطاری به پناهندگان افغانستانی، همچنان بات نذر فرهنگی فعال است و به طرق مختلف و دسترسی‌های متفاوت از جمله قلک مجازی، امکان همیاری و نذر در زمینه‌های فرهنگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: قلک‌های فیزیکی هم برای این منظور طراحی شده است. این قلک‌ها تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست هستند که امکان ادامه حمایت از پروژه‌های فرهنگی را به حامیان می‌دهند.

مدیر پروژه نذر فرهنگی تاکید کرد: حتما لازم نیست هزینه زیادی برای برپایی مجالس اهل بیت (ع) در نظر بگیریم و یا هزینه‌های سنگین یک پروژه فرهنگی را خود بپردازیم. این قلک‌ها این امکان را می‌دهند که با هر میزان توانایی در نشر مکتب اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) و دفاع از این مکتب سهیم شویم.

دلربایی در پایان با اشاره به شعار نذر فرهنگی این مجموعه گفت: این پروژه پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی به مرحله عملیاتی رسیده است و با شعار «ارزش پول خوردمان را بی‌نهایت کنیم» اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای پیگیری و اطلاع از این پروژه به بات تلگرامی Culturaldonation_bot@ مراجعه کنند یا از طریق این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/3865) اخبار مربوط را پیگیری کنند.

همچنین تصاویر مربوطه را می‌توانید از لینک‌ (https://www.karbobala.com/news/info/3882) پیگیری کنید.