به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از سرویس ترجمه شفقنا، «سید افضل الشامی» عضو کمیته تاسیس دانشگاه «وارث النبیا» گفت: دانشگاه وارث الانبیا وابسته به آستان قدس حسینی در سال تحصیلی 2017 - 2018 میلادی آماده پذیرش دانشجو خواهد بود.

وی ادامه داد: این دانشگاه شامل دانشکده مهندسی در دو بخش مهندسی عمران و مهندسی تهویه مطبوع و دانشکده مدیریت و اقتصاد در دو بخش مدیریت بازرگانی و حسابداری و دانشکده حقوق است.

الشامی افزود: موافقت اولیه برای راه‌اندازی این دانشگاه از سوی شورای وزیران حاصل شده و قرار است به منظور صدور مجوز رسمی و نهایی به کمیته ارزیابی وزارت آموزش عالی ارسال شود.

وی با اشاره به این‌که در صدد افتتاح گروه مهندسی تجهیزات پزشکی، دانشکده پرستاری و مرکز مشاوره آموزشی در این دانشگاه هستیم و در تلاشیم در راستای همسان‌سازی آن با یکی از دانشگاه‌های انگلیس اقدام کنیم، تاکید کرد: این دانشگاه شامل 22 سالن مطالعه از جمله 2 آزمایشگاه کامپیوتر، یک کارگاه مهندسی و سالن‌های مطالعه دیگری برای دانشجویان است و علاوه بر آن یک بخش داخلی برای سکونت دانشجویان خواهر در داخل دانشگاه تحت نظارت کادرهای آموزشی بانوان خواهیم داشت.

عضو کمیته تاسیس دانشگاه وراث الانبیا با اشاره به این‌که پذیرش در این دانشگاه بر اساس قوانین آموزش داخلی عراق است، یادآور شد: محل این دانشگاه در شهر الزهرا واقع در جاده بغداد کربلا خواهد بود.