به گزارش کرب‌و‌بلا، کانون فرهنگی زیتون به مناسبت روز پناهجو و به همت خیرین این موسسه، طی همکاری مشترک با کمپین جهانی «?who is Hussain» بیش از 1500 بسته افطاری در بین پناهجویان افغانستانی در ایران توزیع خواهد کرد.

محمد حسین مظاهری، مدیر روابط عمومی کانون فرهنگی زیتون با اشاره به نخستین حضور و همکاری کمپین بین‌المللی «حسین کیست؟» در ایران گفت: این کمپین که با هدف معرفی جهانی امام حسین علیه‌السلام فعالیت می‌کند، در سراسر دنیا از طریق فعالیت‌های اجتماعی، پیام امام حسین (ع) را به گوش جهانیان می‌رساند.

وی افزود: در همین راستا و همزمان با روز جهانی پناهجو، این کمپین طرح افطار برای پناهجویان در سراسر دنیا را راه‌اندازی کرده است و همه ساله این مراسم را از طریق نمایندگی‌های خود در سراسر دنیا برگزار می‌کند. 

‌مظاهری تصریح کرد: پس از توافقات اولیه که بین کانون فرهنگی زیتون و این کمپین صورت گرفت، بنا شد کانون فرهنگی زیتون که با هدف معرفی جهانی امام حسین (ع) فعالیت می‌کند و در پس مسئولیت‌های اجتماعی که برای خود تعریف کرده، به عنوان اولین پروژه با کمپین بین‌المللی «?who is hussain» همکاری کرده و این کانون نیز با شناسایی پناهجویان در ایران که عموما افغانستانی هستند به توزیع بسته‌های افطاری بپردازد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، موسسه و خیرین آن اقدام به تهیه بیش از 1500 بسته افطاری و غذای گرم کردند که در منطقه‌ای به اسم خاور شهر توزیع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بسته‌های افطاری با پیام «سفره افطار امام حسین (ع)؛ پناه پناهجویان»، بین پناهجویان توزیع و پخش خواهد شد.
 کمپین «حسین کیست؟»، سازمان مردم‌نهادی است که به معرفی جهانی امام حسین (ع) می‌پردازد و در سال 2012 به همت گروهی از جوانان جوامع مختلف در لندن تشکیل شده است و در حال حاضر در بسیاری از کشور‌ها نمایندگی دارد. 

گفتنی است کانون فرهنگی زیتون که با هدف معرفی جهانی امام حسین (ع) فعالیت می‌کند اولین سازمانی است که توانسته است در ایران با این کمپین بین‌المللی همکاری کند. این کانون فرهنگی فعالیت‌های بسیاری را با کمپین «حسین کیست؟» تعریف کرده است که در سال جاری به مرحله اجرا خواهد رسید و علاقه‌مندان می‌توانند فعالیت‌های این کمپین را در وب‌سایت کرب‌و‌بلا دنبال کنند.