به گزارش کرب‌‌و‌بلا، نشست «بررسی مسائل و چالش‌‌های سینمای دینی ایران» با هدف بازبینی کارنامه سینمای دینی در ایران به همت کانون فرهنگی زیتون برگزار شد.

در این نشست تخصصی سینمایی که در گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین علیه‌‌السلام برگزار گشت مجتبی فرآورده و محمد هادی نائیجی به بررسی مسائل و محدودیت‌‌های سینمای دینی در ایران پرداختند. مجتبی فرآورده، تهیه‌‌کننده فیلم ملک سلیمان است که در حال حاضر فیلم ثارالله را در دست تولید دارد و محمد هادی نائیجی فیلم هیهات را در کارنامه کاری خود دارد. 

مجتبی فرآورده در این نشست با بیان این موضوع که قائل به تعریف دینی از سینما نیست، گفت: دایره دین گسترده‌‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌‌کنیم بنابراین بهتر است ابتدا فیلم‌‌هایی تولید شوند، سپس از قِبل آن تولیدات، نشانه‌‌ها و انگاره‌‌هایی استخراج شوند. حالا به کمک آن نشانه‌‌ها می‌‌توان به فیلم نسبت دینی یا غیردینی داد.

برای مطالعه ادامه گزارش این نشست می‌توانید این‌جا (مدیران ما دغدغه دین ندارند!) و اطلاع از چرایی برگزاری آن از زبان دبیر نشست این‌جا (نشست «بررسی مسائل و چالش‌‌های سینمای دینی ایران» با حضور هنرمندان برگزار می‌‌شود) را کلیک کنید.

فایل صوتی کامل این برنامه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. همچنین فیلم این نشست در ادامه آورده شده است:

 

 

همچنین در ادامه تصاویری از این نشست نیز آورده شده است: