به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان اعلام کرد: نشست توجیهی اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن مواکب اربعین حسینی با حضور مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات تابعه استان خوزستان در محل ستاد استان برگزار شد و اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار گرفت.
وی اظهار کرد: طرح شناسنامه‌دار کردن مواکب به منظور شناسایی مدیران مواکب و میزان توانایی آن‌ها در خدمت‌رسانی به زائران، ساماندهی و ارائه خدمات بهتر به زائرین اربعین حسینی در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.
موسوی با بیان این‌که روند شناسنامه‌دار کردن مواکب در استان آغاز شده است، گفت: فرم‌های مربوط به شناسنامه مواکب در اختیار مسئولان ستادهای عتبات در شهرستان‌ها قرار گرفته است و مدیران مواکب در هر شهرستان با مراجعه به ستاد مربوطه نسبت به تکمیل فرم‌ها جهت صدور شناسنامه موکب اقدام کنند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت: همچنان که هیئت‌های عزاداری دارای مجوز هستند، شناسنامه مواکب نیز سندی برای شناسایی مدیران مواکب است.
گفتنی است، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان مسئولیت کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی را بر عهده دارد.