حجت‌الاسلام و المسلمین سعید اصفهانیان دبیر موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از برگزاری پیش‌نشست‌های علمی و تخصصی کنگره‌های بین‌المللی «عهد مع الحسین(ع)» و «لقاءالحسین(ع)»، با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکار خبر داد.

وی افزود: این پیش نشست‌ها که از بیست و هفتم ماه رجب مصادف با بعث پیامبر اکرم (ص) با عنوان «بعثت، سلوک حسینی(ع)، قله‌های مهدوی(عج)» آغاز شده است و در ماه شعبان المعظم نیز ادامه یافته و در شهرهای تهران، کرج، قم، یزد، مشهد، نجف، کویت، بیروت و.. برگزار خواهد شد.

دبیر موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) یادآور شد: در نشست‌های علمی و تخصصی مذکور، با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علوم انسانی همراه با سایر حوزه‌های دانشی، به بررسی ابعاد ماجرای حسینی پرداخته و نقش حوزه‌های دانشی در خدمت‌رسانی به جریان حسینی و اربعینی مورد کاوش قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام اصفهانیان خاطرنشان کرد: رویکردهای مطالعات قرآنی، معرفتی، تاریخی، تربیتی، آینده‌پژوهی، بین‌الادیانی، رسانه و بین‌الملل، مطالعات هنر در شاخه‌های تجسمی، شعر و ادب، نقاشی و سینما، تولیدات رسانه، همچنین مطالعات شهرسازی معماری و مطالعات طب و سلامت، رویکردهایی است که راه‌گشای فهمی نوین از مباحث «بعثت، سلوک حسینی(ع)، قله‌های مهدوی(عج)»  خواهد بود.

به گزارش تسنیم، سومین کنگره بین‌المللی «عهد مع الحسین (ع)» و دومین کنگره بین‌المللی «لقاءالحسین (ع)، سال گذشته با محوریت موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین (ع) و مشارکت برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکار، در ایام اربعین، در دو بخش علمی و هنری و با ظرفیت ده کمیسیون تخصصی، در مسجد مقدس کوفه و عتبه مقدسه حسینیه برگزار شد. در سومین کنگره بین‌المللی «عهد مع الحسین(ع)» مطالعاتی در حوزهایی چون معرفتی، شهرسازی، آینده‏‌پژوهی، هنر و رسانه، بین‌الادیانی، تمدنی، سلامت و طب، شعر و ادب انجام  شد. امسال نیز این مراسم، در ایام اربعین برگزار خواهد شد.