به گزارش کرب‌و‌بلا، نشست «آینده فضای مجازی و ضرورت بهره‌گیری از آن در حوزه فرهنگ و دین» با حضور دکتر سعید مجردی، رئیس هیئت مدیره موسسه تبیان، حجت‌الاسلام محمدرضا آقامیری، مدیر عامل موسسه تبیان و دکتر علیرضا طالب‌پور، رئیس پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

محمدحسین اربابی‌فر دبیر برگزاری این نشست گفت: از اواخر دهه هفتاد بحث اینترنت و در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود بحث شبکه‌های اجتماعی وارد زندگی اجتماعی افراد شد در حالی که آمادگی لازم برای بهره‌گیری صحیح از این بستر وجود نداشت. در همین راستا به نظر می‌رسد موج سومی از ابزارهای اطلاع‌رسانی راه خواهد افتاد که ما قصد داریم این نشست را با تمرکز بر این موضوع برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از سویی بدون نظر تخصصی و بدون آگاهی از چگونگی استفاده مناسب و بهنگام از بسترهای مجازی، استفاده از ابزارهای مدرن آسیب‌هایی در پی دارد که ممکن است منجر به دور شدن از هدف اصلی شود. به عناون مثال ممکن است تبلیغ دینی در فضای اجتماعی بدون آگاهی، نتیجه عکس در پی داشته باشد. بنابراین برگزاری و تداوم این نشست‌ها ضروری به نظر می‌رسد. 

اربابی فر افزود: همچنین لازم است که عملکرد ادیان و مذاهب دیگر در این حوزه رصد و نقاط قوت رسانه‌ای آنان مدنظر فعالین این حوزه قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری این نشست همزمان با گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین علیه‌السلام گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این گردهمایی از نزدیک در جریان کارها و فعالیت وب سایت کرب‌وبلا و شبکه‌های اجتماعی وابسته به آن قرار بگیرند. 

 

poster_Event_2_copy.jpg