به گزارش کرب‌و‌بلا، نشست «معرفی پروژه واقعیت مجازی کربلا» در گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین علیه‌السلام با حضور ناظرحسین مهرعلی، تهیه‌کننده، جواد مطوری، کارگردان، حامد نادرمنش، مدیر پروژه و محمددانیال عطوفی، مدیر فنی پروژه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، واقعیت مجازی کربلا برای اولین بار در تاریخ، به پیروان امام حسین (ع) این امکان را می‌دهد که به گذشته سفر کنند و واقعه‌ کربلا را با ذهن و روح خود احساس کنند.

در این نشست ناظر حسین مهرعلی به معرفی تفصیلی این پروژه خواهد پرداخت و از اهداف آن سخن خواهد گفت.

واقعیت مجازی کربلا قصد دارد به صورت جانبخشی واقعی، بازگردان صحیحی از واقعه‌ تاریخی کربلا بسازد. این کار تجربه‌ کاربری خاصی به وجود می‌آورد؛ به نحوی که حضور فیزیکی آن‌ها در محیط غم‌انگیز کربلا شبیه‌سازی شود.

گفتنی است واقعیت مجازی (VR)، تکنولوژی جدیدی است که کاربر از طریق آن می‌تواند با عینک‌های واقعیت مجازی، به دنیایی تازه قدم بگذارد. تکنولوژی واقعیت مجازی به کاربر این اجازه را می‌دهد که در محیط سه‌بعدی حرکت 360 درجه داشته باشد و با هر حرکت، نرم‌افزار به محیط این اجازه را می‌دهد که جهت دید کاربر را دنبال کند.

علاقه‌مندان می توانند برای حمایت از این پروژه با ایمیل nhm@vr-karbala.com در ارتباط باشند. 

این نشست روز جمعه 15 اردیبهشت ماه از ساعت 20 الی 22 در کانون فرهنگی زیتون برگزار خواهد شد.

گفتنی است این گردهمایی در تاریخ‌های 13، 14 و 15 اردیبهشت در محل کانون فرهنگی زیتون به آدرس تهران، خیابان شریعتی، ابتدای ظفر، کوچه صبر، کوچه مطهری، بن‌بست صفائی، پلاک 7 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت کرب‌و‌بلا (به آدرس https://www.karbobala.com/news/info/3749) و یا ربات تلگرامی IHLC_bot@ از جزئیات این گردهمایی مطلع شوند.

 

poster_Event_VR_(1).jpg