به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از خبرآنلاین، منتخب آثار برگزیده کشورهای عراق، انگلستان، مصر، برزیل، هند، ایتالیا، آلمان، استرالیا و ایران در جشنواره نهج در کربلا به‌ نمایش و داوری گذاشته شدند.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش به‌عنوان مهمان ویژه در این جشنواره به‌ نمایش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

سیدحیدر، مدیر شبکه تلویزیونی کربلا و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم نهج در اختتامیه این جشنواره، ضمن ارج‌گذاری بر آوازه جهانی سینمای ایران، لوح تقدیر و نشان ویژه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم را به احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» اهدا کرد.

فیلم «رستاخیز» در سی‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در 11 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در هشت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد. «رستاخیز» همچنین بهترین فیلم‌نامه بخش بین‌الملل (جایزه ویژه مصطفی عقاد) بیرق طلایی را از آن خود کرد.

«رستاخیز» در کشور عراق، در چند بخش بین‌الملل به‌عنوان مهمان دعوت شده که مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته و از طرف مسئولان و برگزارکنندگان این جشنواره، جوایزی به این فیلم اهدا شده است که از جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد 2015، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد 2015، جایزه ویژه بهترین کارگردانی در جشنواره بین‌المللی فیلم غدیر در شهر نجف 2016، لوح تقدیر و نشان ویژه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم نهج در شهر کربلا 2017.

فیلم سینمایی «رستاخیر» هنوز در ایران اکران نشده است.