به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با اشاره به این‌که تمامی مدارک مفقودی ایرانیان در اربعین 95 که از سوی بخش مفقودین عتبه حسینی و عباسی علیهماالسلام در اختیار این نمایندگی قرار گرفت به صاحبانشان بازگردانده شد، گفت: 811 پاسپورت، 204 شناسنامه، 475 کارت ملی و 300 کارت متفرقه اعم از کارت سربازی و دفترچه بیمه درمانی، پس از پایان مراسم اربعین پیدا شد که این مدارک را به کشور منتقل کرده و به صاحبان آن‌ها بازگرداندیم.

وی افزود: 124 ساک و کوله پشتی و 172 گوشی تلفن همراه نیز از جمله اشیاء پیدا شده بود که تمام تلفن‌های همراه را به صورت دستی به صاحبانشان در شهرهای مختلف کشور همچون تهران، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، همدان، قزوین، زاهدان، بندرعباس، تبریز، امیدیه، لاهیجان، بروجرد و سنندج رسانده و ساک‌هایی را که آدرس و کارت شناسایی در آن بود به صاحبان آن‌ها بازگرداندیم.

حسینیان با اشاره به این‌که در برخی از ساک‌ها هیچ‌گونه مدرک شناسایی نبود، اضافه کرد: این ساک‌ها به خیریه‌ای در جنوب تهران سپرده شد تا وسایل داخل آن به نیت صاحبانشان میان افراد بی‌بضاعت توزیع شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه رجب، شعبان و رمضان و افزایش تعداد سفرها به کربلای معلی گفت: از زائرین درخواست می‌شود در کارت کوچکی مشخصات شناسایی خود را نوشته و در ساک و وسایل خود قرار دهند تا در صورت گم شدن بتوان این وسایل را به آن‌ها بازگرداند. همچنین با چسباندن شماره دیگری روی گوشی تلفن همراه خود در صورت مفقودی تلفن، امکان پیدا شدن تلفن خود را افزایش دهند. 

حسینیان تصریح کرد: هیچ‌گونه وسیله و مدرک شناسایی از اربعین سال 95 در این کنسولگری باقی نمانده است.