به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به افزایش تعداد زائران ایرانی در روزهای منتهی به عید نوروز و پس از آن اظهار کرد: با توجه به این افزایش جمعیت زائر، تعداد درمانگاه‌های ایران در کربلا به سه درمانگاه و در نجف اشرف به دو درمانگاه رسیده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی تشرف بیش از 100 هزار زائر در عید نوروز را داریم، بر همین اساس تعداد متخصصان اعزامی به عتبات عالیات نیز افزایش می‌یابد و متخصصان داخلی نیز به گروه‌های پزشکی اعزامی اضافه می‌شوند.

مرعشی اعلام کرد: پلی‌کلینیکی در کربلا در حال ساخت است که اکنون به مرحله ساخت طبقه نهم رسیده است، امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح این پلی‌کلینیک باشیم که ویژه زائران ایرانی است و توسط هلال احمر ایران ساخته می‌شود.

وی در خصوص وضعیت بهداشتی و سلامتی زائران ایرانی در عتبات گفت: بیماری همه‌گیر خاصی وجود ندارد و روزانه حدود 600 زائر به درمانگاه‌های ایران در کربلا و نجف مراجعه می‌کنند که اغلب آن‌ها بیماری‌های عادی مثل سرماخوردگی، کوفتگی عضلانی و ... دارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص ارائه خدمات درمانی در شهرهای سامرا و کاظمین نیز گفت: در جوار امامزاده سید محمد علیه‌السلام در شهر سامرا پزشک مستقر شده و در کاظمین نیز درمانگاه شبانه‌روزی ایران فعال است.