به گزارش کرب‌و‌بلا، محسن افشانی که اخیرا در سوگواره عبرات در بخش دل‌نوشته‌های اربعین حسینی مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: اربعین امسال همراه کاروان چلچراغ که جمعی از هنرمندان در آن حضور داشتند عازم کربلا شدیم که تجربه بسیار متفاوت و غیر قابل وصفی بود.

وی افزود: ما با عشق به امام حسین علیه‌السلام و در دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی بزرگ شده‌ایم، این عشق با فرهنگ مردم ما عجین است که در پیاده روی اربعین به شکل کاملا زیبایی متجلی می‌شود. 

وی ادامه داد: حضور هنرمندان در پیاده‌روی اربعین بازخوردهای مثبتی از جانب مردم داشت؛ چرا که نشان می‌داد عشق به امام حسین (ع) در همه اقشار مختلف مردم وجود دارد و هنرمندان نیز از آن مستثنی نیستند.

این بازیگر سینما در خصوص ضرورت توجه به اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین گفت: ما شاهد این هستیم که ادیان مختلف به طرق مختلف از اعتقادات خود دفاع و آن را تبلیغ می‌کنند. چرا اکنون که این حرکت بزرگ و عظیم اسلامی شکل گرفته ما از آن برای تبلیغ دین و مذهب خود و معرفی آن به جهانیان استفاده نکنیم؟

وی ادامه داد: حضور مردم از کشورهای مختلف در این اجتماع عظیم نشان از این دارد که امام حسین (ع) می‌تواند محور وحدت مسلمانان باشد.

وی در خصوص میزبانی مردم عراق در پیاده‌روی اربعین نیز گفت: مردم عراق به خوبی از پس میزبانی جمیعت چند میلیونی اربعین بر آمدند و ما نیز باید بتوانیم میزبان خوبی برای زائران امام رضا (ع) باشیم.

افشانی در پایان با اشاره به حواشی پیش آمده در مورد فیلم رستاخیز گفت: معمولا کارهای بزرگ حاشیه‌های بزرگی هم دارند و امیدوارم مشکل این فیلم حل شود و به زودی شاهد اکران آن باشیم.