به گزارش کرب‌و‌بلا، لاله افتخاری گفت: بنده مسئولیت شورای راهبری فعالیت‌های بانوان اربعین را به عهده داشتم که در این قسمت سیاست‌گزاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: اربعین سال جاری حدود 130 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه توسط این شورای راهبردی آموزش داده شدند و حدود 80 نفر برای تبلیغ در موسم اربعین و پاسخگویی به شبهات و سؤالات عازم کربلا شدند.

افتخاری افزود: سه نشست علمی تخصصی تحت عناوین «زنان و نقش آنان در اربعین»، «نقش زنان در عرصه بین‌الملل» و «زنان عاشورایی» در این مدت برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین اعزام نیروها را به موکب‌های خدماتی داشتیم.

افتخاری با تاکید بر نقش حضرت زینب سلام الله علیها در روشنگری اربعین گفت: بر همین اساس است که می‌گوییم اربعین زنانه است چرا که معتقدیم محصول روشنگری حضرت زینب (س) است.

وی تصریح کرد: حضور زنان در پیاده‌روی اربعین بازخوردهای بین‌المللی بسیار خوبی دارد. در واقع زنان سفیرهای خوبی برای انتقال پیام و فرهنگ اربعین هستند‌.

این نماینده سابق مجلس همچنین اظهار داشت: حضور زنان در پیاده‌روی اربعین حاوی این پیام است که ما با حضرت زینب (س) همراه هستیم و پیام او را شنیده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره‌ها و جشنواره‌ها در مورد اربعین گفت: برگزاری سوگواره‌ها و جشنواره‌ها و به طور کلی نگاه فرهنگی به پیاده‌روی اربعین، در شناسایی ظرفیت‌ها و علاقه‌مندی‌ها بسیار موثر است.

لاله افتخاری با اشاره به لزوم الگوپذیری زنان مسلمان از حضرت زینب (س) گفت: زن امروز نباید زنی باشد که کنار نشسته است، او باید به تاریخ‌ساز بودن حضور و نقش زنان توجه داشته باشد و در این مسیر حضرت زینب (س) قطعا بهترین الگو برای زن اجتماعی امروز است تا با الگوپذیری از آن حضرت از نقش‌آفرینی خودش در عرصه‌های مختلف غافل نشود.

وی در پایان تصریح کرد: باید دیدگاه‌ها را ترمیم کنیم و الگوهای مناسب به جامعه معرفی کنیم. شاید بهتر باشد از خود جوان‌ها برای این تبلیغ استفاده کنیم، چرا که درگیر شدن جوانان در این فرآیند‌ها منجر به الگوپذیری صحیح جوانان از این حرکت‌ها خواهد شد.