به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از حوزه، نماز جمعه این هفته فرانکفورت به امامت حجت الاسلام والمسلمین خلیل زاده رییس مجلس شیعیان آلمان اقامه شد.

بر اساس این گزارش خلیل زاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها گفت: شخصیت  زینب کبری (س) بسیار والا است و اگر این حضرت نبود ما از خطبه فدکیه و عاشورای حسینی هیچ خبری در دستمان نبود.

رییس مجلس شیعیان آلمان به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: طبق این حدیث اگر سه امر در انسان وجود داشته باشد  شیطان نمی‌تواند بر انسان تسلط بیابد؛ نخست داشتنِ نصحیت‌گری درونی است که انسان را به سوی خوبی‌ها توصیه کند. دوم آنکه عاملی از درون انسان وجود داشته باشد که انسان را از ورود به راه‌های زشت به دور دارد و سوم وجود دوستانی که انسان را در مسیر عمل به خوبی‌ها و دوری از زشتی‌ها یاری و تشویق کنند.

وی ادامه داد: قرآن به جامعه مؤمنان هشدار می‌دهد که بدانید همواره باورهای دینی شما از طرف برخی دانشمندان غیر مسلمان در معرض تهدید است چرا که از طریق کتمان حقایق و القاء تفکرات خودشان به جای متون دینی می‌کوشند تا راه مردم را برای فهم دین و هدایت مردم ببندند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیل زاده در پایان گفت: از دیگر کارهایی که این گروه مرتکب می‌شدند آن بود که آنان رشوه می‌گرفتند تا در قبال آن حقی را باطل نشان دهند و یا باطلی را حق جلوه دهند یا به فروش بهشت و رحمت خدا و بخشش گناهان در مقابل دریافت پول می‌پرداختند.