به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از حج، سید علی علامه مهری از جمله طلاب خوش‌ذوق و هنرمندی است که این روزها در خیمه گاه حسینی علیه‌السلام مشغول روایتگری وقایع عاشوراست؛ روایت حرکت امام از مدینه تا کربلا؛ روایت هزاران نامه و بیعت‌هایی که زود منجر به بیعت شکنی شد؛ روایت شیرینی پیوستن حر و زهیر بن قین به امام و روایت تلخی‌هایی به ظاهر تلخ و در بطن شیرین که در عاشورا رخ داد.

او متولد 1358 در شهرستان مهر استان فارس است؛ در رشته تخصصی تبلیغ با گرایش حج و زیارت زیر نظر بعثه مقام معظم رهبری تحصیل کرده و چند سالی است که به روایتگری مشغول است.

علامه مهری موفقیت برنامه روایتگری را در درجه نخست مدیون عنایت اباعبدالله الحسین (ع) می‌داند و می‌گوید: برنامه روایتگری به صورت مصور بر اساس نرم افزار برگرفته از مقتل جامع سیدالشهدا (ع) صورت می‌گیرد.

239.jpg
 

وی معتقد است هر برنامه‌ای از جمله روایتگری باید طوری ارائه شود که مخاطب همزاد پنداری کند و الحمدلله بازخوردها نشان می‌دهد که برنامه موفقی است و مخاطب، خود را همراه با حادثه کربلا می‌بیند و بر آن‌چه بر امام گذشته اشک می‌ریزد.

علامه مهری با بیان این‌که کمبود وقت دست ما را برای بیان بسیاری از مطالب بسته است، می‌گوید: تلاش ما بر این است که در حین روایت وقایع عاشورا، بر اصل ولایتمداری، تاکید امام بر مال حلال و عبرت‌های عاشورا برای دوره معاصر تاکید کنیم و فریادهای لبیک یا حسین مردم، موید سخنان اوست.

وی از تدوین نرم افزار مشابه در مورد فاطمیه هم در آینده خبر می‌دهد و می‌گوید: در مورد اربعین، امام علی (ع) در نجف؛ امامین عسکریین (ع) در سامرا و امامین کاظمین (ع)، امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و همچنین حضرت حر، نیز مجموعه‌های مشابهی تولید شده و زوار با وقایع این بزرگان دین در قالب روایات مصور آشنا می‌شوند.