به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایسنا، سید محمود موسوی در دومین نشست ستاد اربعین 96 با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل تدوین شده برای مراسم اربعین امسال تقریبا همه مواکب نسبت به وظایف خود آگاه بودند، اظهار کرد: چهار کارگاه توجیهی برای موکب‌داران برگزار شد و مقرر شد که ارتباط مستمر با مدیران مواکب در طول سال وجود داشته باشد.

وی گفت: فرهنگ پذیرش زائران در خانه‌های مردم باید تقویت شود، از این رو در مدت اربعین سال جاری با 200 خانواده برای پذیرش زائران در منازل خود هماهنگ شده بود. همچنین باید مواکب در ورودی‌های خوزستان در شهرهای اندیمشک و بهبهان برپا شوند.

موسوی با بیان این‌که مواکب در دو مرز شلمچه و چذابه با رشد سه برابری روبرو بوده و به رقم 620 موکب رسیدند، گفت: تعیین مکان مواکب بسیار ضروری است و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها هم از موارد مهم دیگر است. البته این را باید گفت که مردم مراسم اربعین را اداره می‌کردند و ما آن‌ها را همراهی می‌کردیم.

مسئول ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: یکی از احتیاجات ضروری آشپزخانه مرکزی است چرا که ما در طبخ غذا و بهداشت با مشکل مواجه هستیم و باید ساماندهی صحیحی در این زمینه و همچنین برپایی سردخانه و اموال مرکزی در چذابه و شلمچه صورت گیرد.