به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از مهر، قدرت‌الله دهقان در نشست ستاد اربعین استان خوزستان اظهار کرد: ستاد اربعین استان نهایت تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین سال 95 انجام داد که با وجود حجم بالای زائران رضایت‌مندی نسبی آنان از عملکرد این بخش را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: با این حال لازم است در سال‌های آتی متناسب با تعداد زائران که مسلما در سال‌های بعد افزایش خواهد یافت، امکانات و تسهیلات را برای تردد آن‌‌ها فراهم کرده و از قبل تدارکات لازم را پیش‌بینی و مهیا کنیم.

وی گفت: باید در موضوعات مختلفی به ویژه بحث شیوه سازمان‌دهی و اعزام (مشمول توافقات با کشور همسایه عراق) و زیرساخت‌ها، همت بسیار جدی داشته باشیم.

دهقان افزود: جمعیتی قریب به دو میلیون و 500 هزار نفر را باید برای رفت و برگشت سازماندهی کرد که کار کوچکی نیست و نیروهای امنیتی و انتظامی نیز کارهای بسیاری برای مدیریت و تامین امنیت این جمعیت انجام دادند.

معاون امنیتی استانداری خوزستان ادامه داد: مرز چذابه تا 4 هزار نفر و شلمچه تا 6 هزار نفر به صورت استاندارد قابلیت پذیرش مسافر را دارند ولی تصور کنید که چه کارهایی انجام شده تا جمعیت بالای دو میلیون نفر به خوبی مدیریت شده و خدمات لازم نیز ارائه شود.

دهقان با اشاره به اینکه امسال باید هرچه سریعتر کارهای زیرساختی را شروع کرد، گفت: باید نسبت به تامین آب شرب سالم به صورت دائم در مرز چذابه نیز اقدامات لازم را انجام داد. البته امسال 20 روستا نیز در مسیر مرز شلمچه از نعمت آب‌رسانی به صورت پایدار بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: باید فضای سبزی برای اراضی بیابانی کنار پارکینگ‌ها تدارک و بعد آن‌ها را سازماندهی (خط کشی و غیره) کرد.