به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری زنجان، کاظم باقرنیا صاحب آثار «نبرد حضرت قاسم‌بن الحسن با سپاه یزیدیان» و «شب عاشورا» گفت: دهمین سوگواره هنر عاشورایی در بخش نقاشی با موضوع حماسه عاشورا و در بخش تصویرسازی با موضوع حضرت قاسم بن الحسن (ع) در تهران برگزار گردید.

باقرنیا اظهار داشت: در این دوره از سوگواره هنر عاشورایی تعداد 46 اثر از 33 هنرمند مطرح کشور به بخش تصویرسازی دهمین سوگواره هنر عاشورایی راه یافته بودند و استان زنجان نیز با دو اثر عاشورایی در این سوگواره شرکت داشت.

وی اسامی آثار خود را «نبرد حضرت قاسم‌بن الحسن با سپاه یزیدیان» و «شب عاشورا» عنوان کرد و افزود: اثر «شب عاشورا» از راه یافتگان و اثر «نبرد حضرت قاسم‌بن الحسن با سپاه یزیدیان» از آثار تقدیری در بخش برگزیدگان است.

این هنرمند زنجانی اظهار داشت: با توجه به حضور هنرمندان و تصویرگران مطرح کشور در سوگواره هنر عاشورایی و دستچین آثار راه یافته به سوگواره، فکر و ایده اولیه آثار دو هفته زمان برده است.
باقرنیا در توصیف اثر «نبرد حضرت قاسم‌بن الحسن با سپاه یزیدیان» گفت: برای ایده اولیه اثر، از مینیاتورهای دوره صفوی و ایلخانی، تکنیک مصورسازی و فضاسازی دوره چاپ سنگی استفاده شده است.

وی افزود: اثر «شب عاشورا» به سبک و شیوه مینیاتور اجرا گردیده است.

کاظم باقرنیا هنرمند زنجانی در بخش نقاشی و تصویرسازی، هدف از خلق آثار عاشورایی را تصویرسازی مشاهیر مذهبی و استفاده از المان‌ها و بازسازی کارهای مذهبی و محک زدن سبک و شیوه و توانایی آثار تولیدی خود بیان کرد.
 

IMG07560307.jpg