به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از نوآوران، محمود پاک نیت بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به لزوم برجسته‌سازی وقایع مذهبی نظیر اربعین در حوزه هنر، گفت: آنچه مسلم است، حمایت از آثاری است که در قالب‌های مذهبی تولید شده و در این میان سازمان‌های دولتی نقش اصلی را در افزایش تعداد این آثار ایفا می‌کنند.

وی افزود: باید از نویسندگان و تولیدکنندگان مجموعه‌ها و آثار هنری مذهبی حمایت کرد و رسیدگی بیشتری به فعالیت‌های هنری آنان داشت.

پاک نیت ادامه داد: علاوه بر حمایت‌های مالی، حمایت‌های معنوی به ویژه در حوزه توزیع و پخش آثار هم اهمیت زیادی دارد که در این مورد صدا‌وسیما به دلیل دسترسی به عموم مردم و فراگیرتر بودن نسبت به سایر رسانه‌ها می‌تواند این مسئولیت را به عهده بگیرد.

پاک نیت همچنین درباره نهادهای درگیر و مسئول در امر انتشار آثار هنری با گرایش مذهبی و رویدادهای برجسته نظیر پیاده‌روی اربعین، خاطرنشان کرد: اگرچه حماسه اربعین قدمت تاریخی دارد، اما راهپیمایی و تجمع بزرگ آن در سال‌های اخیر برجسته‌تر شده است، بنابراین ضروری است که این سنت مذهبی در قالب‌هایی نظیر سوگواره عبرات و برنامه‌سازی و فیلم‌سازی برجسته‌تر شود.

وی در ادامه عنوان کرد: کسی که برای ساخت و تهیه یک پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌خواهد این سرمایه و سود حاصل از آن پس از اتمام پروژه، بازگردد. درحالی که همیشه آثار تضمین شده نیستند و بازدهی مالی ندارند. بنابراین برای تشویق هنرمندان به پرداخت هنری به موضوعات مذهبی باید دستگاه‌هایی نظیر بخش فرهنگی، شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرمایه گذاری روی این نوع کارها را برعهده بگیرند.

بازیگر «یوسف پیامبر» در پایان خاطرنشان کرد: مسلما برگزاری برنامه‌های فرهنگی نظیر سوگواره عبرات، می‌تواند در شناخت بیشتر جامعه نسبت به این وقایع و فرهنگ‌سازی موثر باشد.

گفتنی است دومین سوگواره سراسری عبرات توسط ستاد مرکزی اربعین در 10 بخش شعر، نثر ادبی، عکس، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، مقالات علمی، نگارگری و تولیدات رادیویی برگزار می‌شود.