به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از پانا، مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون گفت: امسال مشاهده کردیم در مراسم راهپیمایی اربعین از اروپا، امریکا و کشورهای همسایه مشتاقان امام حسین علیه‌السلام در کربلا گرد هم آمده بودند و حماسه پر شوری را خلق کردند.

بازیگر «راه سوم» با اشاره به حسنه شدن روابط میان عراق و ایران در یک دهه اخیر افزود: دوستانه شدن روابط بین دو ملت بزرگ ایران و عراق تبدیل به یک فرصت بزرگ برای نشان دادن قدرت و وحدت شیعیان در سال‌های اخیر شده است و مردم ایران هم فرصت مغتنمی برای زیارت مزار متبرک امامان و معصومین (ع) را در عراق به دست آورده‌اند و ضمن زیارت با مردم عراق و سایر شیعیان، به یک همدلی و وحدت رویه رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: این امر از خیرات و برکات مراسم پیاده‌روی اربعین و گردهمایی بزرگ آن است که خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل با شکوه‌تر و بزرگ‌تر انجام می‌شود.

امینی خواه ضمن تاکید بر سایر جنبه‌های اثرگذار پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: علاوه بر تبادل فرهنگی میان شیعیان، سایر جنبه‌های اجتماعی و حتی اقتصادی در جریان گردهمایی شیعیان در روز اربعین نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک ستاد برای سامان‌دهی مناسب‌تر مراسم راهپیمایی گفت: خوشبختانه در دو ساله اخیر با مشارکت وزارت کشور، وزارت بهداشت، استانداری خوزستان و ایلام، امکانات خوب رفاهی برای حضور زوار در کشور عراق فراهم شده است و البته باید این امکانات گسترش پیدا کند و نقاط چالش تبدیل به فرصت شوند.

 بازیگر «برای آخرین بار» خاطر نشان کرد: همه ما باید با نیت پاک و شفافیت روح به این زیارت معنوی و روحانی برویم و تلاش کنیم با درک درست از فلسفه قیام عاشورا در حد بضاعتمان اندوخته معنوی کسب کنیم. اگر غیر از این باشد باورهایمان تاثیری عملی در زندگی‌مان نخواهند داشت.

امینی خواه با بیان این که دومین سوگواره عبرات جمع بندی پیاده‌روی اربعین و نمود این راهپیمایی بزرگ در هنرهای مختلف است، افزود: سوگواره عبرات می‌تواند با مشارکت گسترده مردم و هنرمندان خود به جریان هنری بزرگی درباره پیاده‌روی اربعین و تجلی آن در قالب‌های مختلف هنری تبدیل شود.

این بازیگر با تاکید بر این مسئله که به شدت مشتاق است در کنار سایر ملت ایران در راهپیمایی اربعین شرکت کند، گفت: برای من سعادتی است که این فرصت بزرگ در سال آینده فراهم شود تا در این مراسم آیینی و اعتقادی حضور داشته باشم و معرفت بیشتری نسبت به قیام و تفکرات امام حسین (ع) به دست بیاورم.

گفتنی است دومین سوگواره سراسری عبرات توسط ستاد مرکزی اربعین در 10 بخش شعر، نثر ادبی، عکس، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، مقالات علمی، نگارگری و تولیدات رادیویی برگزار می‌شود.