به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، «سیاست‌های رسانه‌ای پوشش مراسم اربعین حسینی (ع)» به کوشش سیدمحمدرضا خوشرو در قالب بایدها و نبایدهای رسانه‌ای و به کوشش کارگروه رسانه‌ها و فضای مجازی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در مقدمه این کتاب آمده است: «رسانه‌های مختلف در مواجهه با رویدادی که مطلوب و همسو با سیاست‌های رسانه‌ای آنها نباشد یا محدودیت و ممنوعیتی از طرف نهادهای حاکمیتی‌شان داشته باشند معمولاً سه نوع رویکرد دارند؛ اول، بایکوت خبری به معنای توجه نداشتن به رویداد و عدم پوشش رسانه‌ای. دوم، تقلیل و تخفیف خبر رویداد به گونه‌ای که از ویژگی‌های خاص آن رخداد،‌ مانند بزرگی و اثرگذاری آن می‌کاهند و سپس آن را پوشش می‌دهند و سوم، تحریف رویداد به معنای تغییر ویژگی‌های خاص آن واقعه است».

این اثر در قالب سه فصل نگاشته شده است که عناوین آنها عبارت است از: نقش کارکردی رسانه‌ها در مراسم اربعین حسینی، سیاست‌های رسانه‌ای و مصادیق پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین و سیاست‌های رسانه‌ای در مواقع بحران‌های احتمالی.

در سه فصل نامبرده به موضوعاتی چون نبایدهای رسانه‌ای عمومی، ‌بایدها و نبایدهای رسانه‌های رسمی، پرهیز از احساس‌گرایی صرف در پرداختن به موضوع اربعین، توجه به رفاه زائران،‌ تناسب محتوا با قالب و مخاطب، ایجاد آرایش رسانه‌ای و هماهنگی محتوایی و یکپارچگی تاثیر در فعالیت‌های رسانه‌ای و تاکید بر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پرداخته شده است.