به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون در آبان ماه شاهد اهدای خون 164 هزار و 711 نفر بود که بسیاری از این افراد، اهداکنندگانی بودند که در برنامه نذر خون اربعین ثبت نام کرده و جهت ادای نذر خود در ایام منتهی به اربعین به مراکز خون‌گیری مراجعه نمودند.
مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون بیان کرد: در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد بودیم، همچنین اهدای خون در کشور نسبت به مدت هشت ماهه مشابه سال گذشته 1/2 درصد (یک و دو دهم درصد) رشد داشته است.
سخنگوی سازمان انتقال خون اظهار کرد: در طی هشت ماه سال جاری بانوان استان‌های لرستان، مرکزی و خراسان شمالی بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته‌اند.
وی اعلام کرد: شاخص اهدای خون مستمر در استان سمنان نزدیک 70 درصد است و پس از آن استان‌های کردستان با 66 درصد و سیستان و بلوچستان با 62 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
حاجی بیگی اعلام کرد: طی هشت ماه گذشته 2 میلیون و 488 هزار و 178 واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 1/5 (یک و نیم) درصد افزایش توزیع را نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: بیشترین میزان توزیع خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران 589 هزار و 130 واحد بوده است.